-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Konklusjon
Sjelden har to biler som virker så like, vært så forskjellige. Bli med på cab-tur i vårsola.
Like, men forskjellige
Når vi skal oppsummere dagens opplevelser, begynner det å tegne seg et bilde av hvor forskjellig disse to bilene er.
Visst er de morobiler til godt under halvmillionen, og begge er kabrioleter, men måten Mazda og Mini har angrepet kabrioletkonstruksjonen på, er milevis forskjellig.
Hvilken man foretrekker er smak og behag – og behov, naturligvis. Som kjøre- og morobil er MX-5 soleklar vinner, som hverdagskabriolet er Mini det trygge valget.
Det viktigste er uansett å nyte finværet.
Konklusjon
Mazda MX-5 tilbyr en kjøreglede og smilefaktor som er helt overlegent det meste annet – også Mini Cabrio.
Følelsene fra den originale MX-5 er absolutt intakt, og viser at selv ikke forskriftsjungelen som tynger moderne biler klarer ødelegge en god idé vel gjennomført.
Mini Cabrio leverer et enklere bilhold i hverdagen, med bagasjeplass og bakseter, pluss en stillere opplevelse når forholdene krever at taket forblir på. Ditt valg.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata og poeng