-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konklusjon
Sjelden har to biler som virker så like, vært så forskjellige. Bli med på cab-tur i vårsola.
Like, men forskjellige
Når vi skal oppsummere dagens opplevelser, begynner det å tegne seg et bilde av hvor forskjellig disse to bilene er.
Visst er de morobiler til godt under halvmillionen, og begge er kabrioleter, men måten Mazda og Mini har angrepet kabrioletkonstruksjonen på, er milevis forskjellig.
Hvilken man foretrekker er smak og behag – og behov, naturligvis. Som kjøre- og morobil er MX-5 soleklar vinner, som hverdagskabriolet er Mini det trygge valget.
Det viktigste er uansett å nyte finværet.
Konklusjon
Mazda MX-5 tilbyr en kjøreglede og smilefaktor som er helt overlegent det meste annet – også Mini Cabrio.
Følelsene fra den originale MX-5 er absolutt intakt, og viser at selv ikke forskriftsjungelen som tynger moderne biler klarer ødelegge en god idé vel gjennomført.
Mini Cabrio leverer et enklere bilhold i hverdagen, med bagasjeplass og bakseter, pluss en stillere opplevelse når forholdene krever at taket forblir på. Ditt valg.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata og poeng