-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lincoln har nådd Mark X
Det er lenge siden Lincoln var den mest solgte amerikanske luksusbilen. Men med masse motganger på alle kanter fortsetter merket å lempe ut den ene konseptbilen etter den andre. Man skal tilbake til erke-Lincoln sier man. Det er mulig at Detroit-utstillingens Mark X fører dem nærmere.
Men nå skal dette åpenbart bedre seg. Lincoln ligger igjen under Ford Nord-Amerika og ikke under den internasjonale luksusdivisjonen PAG. Produktutvalget er klart: det skal komme en blitz på 11 nye modeller de neste fire årene, og det er satt klare økonomiske mål. Litt har innsatsen hjulpet - allerede årets salg er forsiktig over fjorårets, og utsiktene ser bedre ut.
Cadillac-utfordrer
Vi ser noe av hva fremtiden kan by på gjennom konseptbilen Mark X som ble avduket i Detroit. Lincoln har ikke hatt noe sportlig i katalogen sin siden den siste Mark VIII trillet av båndet i 1998, Mark X har noe av det samme. Hovedinntrykket preges selvfølgelig av den dominerende hard topen med glasstaket, der det hele kan forsvinne ned i bagasjerommet.
Selv om denne, i motsetning til mange av de andre nye Ford-produktene som vises her, ikke har noen produksjonsplaner festet til seg, er den bygget slik at det egentlig bare er å trykke på kjør-knappen. Understellet er tvers igjennom det samme som du finner på Jaguar S og Thunderbird med en 3,9 liters V8-motor på 280 hester.
Nå er det ikke sikkert at det lime-grønne interiøret ville følge den inn i produksjonen, men noe gjør man jo for show-effekten også.
En bil som dette ville konkurrere direkte med Cadillacs utmerkede XLR, og ville ikke være noen volum-modell. Caddy regner ikke med å selge mer enn 5.000 hvert år av sin modell. Men i likhet med XLR ville en produksjons-Mark X kunne være en pengemaskin. Her er det mer snakk om profitabelt ekstrautstyr enn kontantrabatter.