-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Lincoln har nådd Mark X
Det er lenge siden Lincoln var den mest solgte amerikanske luksusbilen. Men med masse motganger på alle kanter fortsetter merket å lempe ut den ene konseptbilen etter den andre. Man skal tilbake til erke-Lincoln sier man. Det er mulig at Detroit-utstillingens Mark X fører dem nærmere.
Men nå skal dette åpenbart bedre seg. Lincoln ligger igjen under Ford Nord-Amerika og ikke under den internasjonale luksusdivisjonen PAG. Produktutvalget er klart: det skal komme en blitz på 11 nye modeller de neste fire årene, og det er satt klare økonomiske mål. Litt har innsatsen hjulpet - allerede årets salg er forsiktig over fjorårets, og utsiktene ser bedre ut.
Cadillac-utfordrer
Vi ser noe av hva fremtiden kan by på gjennom konseptbilen Mark X som ble avduket i Detroit. Lincoln har ikke hatt noe sportlig i katalogen sin siden den siste Mark VIII trillet av båndet i 1998, Mark X har noe av det samme. Hovedinntrykket preges selvfølgelig av den dominerende hard topen med glasstaket, der det hele kan forsvinne ned i bagasjerommet.
Selv om denne, i motsetning til mange av de andre nye Ford-produktene som vises her, ikke har noen produksjonsplaner festet til seg, er den bygget slik at det egentlig bare er å trykke på kjør-knappen. Understellet er tvers igjennom det samme som du finner på Jaguar S og Thunderbird med en 3,9 liters V8-motor på 280 hester.
Nå er det ikke sikkert at det lime-grønne interiøret ville følge den inn i produksjonen, men noe gjør man jo for show-effekten også.
En bil som dette ville konkurrere direkte med Cadillacs utmerkede XLR, og ville ikke være noen volum-modell. Caddy regner ikke med å selge mer enn 5.000 hvert år av sin modell. Men i likhet med XLR ville en produksjons-Mark X kunne være en pengemaskin. Her er det mer snakk om profitabelt ekstrautstyr enn kontantrabatter.