-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Seks måneder etter Tavares' brå avgang:
Ny toppsjef omsider på plass
Den nye toppsjefen i Stellantis, Antonio Filosa, fremstår som Italias mann. Han overtar i sjefsstolen 23. juni.
Carlos Tavares sluttet brått som Stellantis-sjef i starten av desember.
Siden har styret, ledet av John Elkann fra den mektige Agnelli-familien som i sin tid grunnla Fiat, søkt etter den riktige personen til å overta som sjef for det omfangsrike konsernet.
28. mai ble det kjent at Antonia Filosa var utnevnt til stillingen. Han hadde noen tid figurert som favoritt til å overta etter Carlos Tavares, hvis tidligere gode stjerne hadde falmet raskt det siste året.
Mangslungen karriere
Han ble enstemmig valgt av styret etter «en grundig søkeprosess for interne og eksterne kandidater», av en spesialkomité ledet av styreleder John Elkann.
Han tiltrer stillingen 23. juni, og vil da ha fylt 52 år.
Styrets avgjørelse begrunnes med Filosas «dokumenterte erfaring opparbeidet i over 25 års virksomhet i bilsektoren, hans omfattende erfaring fra markeder over hele verden, hans enestående kunnskap om selskapet og hans anerkjente lederegenskaper».

Han begynte i Fiat i 1999 etter å være uteksaminert fra polyteknisk skole i Milano, og arbeidet seg oppover i organisasjonen som ble FCA og senere innlemmet i Stellantis. Mye av karrieren hans tilbragte han i Brasil, der han også fikk en MBA ved høyskolen Fundação Dom Cabral.
Sør-amerikansk suksess
Filosa la i Brasil ned mye arbeid i etableringen av Pernambuco-fabrikken, et av de største bilanleggene i Sør-Amerika, og i lanseringen av Jeep i Brasil. Landet ble raskt merkets hovedmarked utenfor USA.
Som administrerende direktør i Jeep utvidet han deretter merkets globale tilstedeværelse i Europa, hvor suksessen til Avenger-modellen har blitt bemerket.
I desember 2024 ble han forfremmet til driftsdirektør for Nord- og Sør-Amerika.
Både Stellantis-president John Elkann og visepresident Robert Peugeot hyller den enstemmige avgjørelsen og understreker Antonio Filosas unike talent.
14 bilmerker
Stellantis-gruppen ble dannet for bare litt over 4 år siden, av sammenslåingen av PSA-konsernet og FCA-konsernet:
- De opprinnelige PSA-merkene:
- Peugeot, Citroën, DS Automobiles
- som etter hvert fikk selskap av:
- Opel (og Vauxhall)
- Tidligere FCAs europeiske merker:
- Fiat, Alfa Romeo Lancia, Maserati og Abarth
- Tidligere FCAs amerikanske merker:
- Jeep, Chrysler, Dodge, Ram