-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Dette er Hyundais nye mini-SUV
Seoul (BilNorge.no/BIL): Hyundai har planene klar for en helt ny mini-SUV. Det er bare et tidsspørsmål før den presenteres.
Det handler om en bil som i store trekk vil ha design som prototypen HED-1 som Hyundai først viste på bilutstillingen i Geneve i 2004 – men som nå brettes ut for alt den er verdt på bilutstillingen i Seoul.
Den lille SUVen skal være produksjonsklar – men det er ikke helt fastlagt når den vil bli lansert. Bilen er laget med tanke på Europa – og er en av mange små, smarte minibiler som kommer på markedet. HED-1 er bare 4,11 meget lang og som prototype har den en 1,6 liters dieselmotor samt automatgear. Men når den ferdige bilen kommer på markedet, blir det med flere motorvarianter.
Bilen har fem dører og mellom for- og bakdør er det ingen pilar. Det er uklart om Hyundai velger denne løsningen når bilen lanseres, men at den blir femdørs er klart. En annen detalj er det at forsetene kan vendes 180 grader, og mens setene sitter fast er det dashbordet og pedalene samt rattet som kan justeres i lengderetning.
Viser nye former
Arbeidet med Hyundai HED-1 skal ha vært meget viktig for den store koreanske bilprodusenten. Målet har vært å skape en annen form og design enn på dagens koreanske biler.
Importører og forhandlere hevder at koreanske biler er kjedelige og de vil ha mer spennende design uten at det skal være ekstremt. Hyundai har nå etablert designstudioer både i USA og Europa. Disse skal sørge for at man lettere kan følge trender utenfor Korea.