-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Et viktig poeng med disse små bilene er fleksible seteløsninger som gir en variabel og smart utnyttelse av plassen. På dette området er nok alt i alt Smart minst smart av de tre. Dessuten må Smart finne seg i å bli bedømt bak sine to konkurrenter når det gjelder komfort og førermiljø.
Jazz overbeviser med sitt gjennomtenkte interiørkonsept, og i vår bedømming av disse testbilene legger vi betydelig vekt på nettopp fleksible løsninger som gjør småbilen større. Førermiljøets konstruksjon går noe på bekostning av sittekomforten. Jazz viser seg ellers frem med akseptable kjøreegenskaper – bortsett fra styringen.
Colt viser seg frem med smart og fleksibelt interiør. Selv om bilen er den dyreste i testen, på grunn av størst motor, scorer den jevnt med poeng i alle disipliner – men ESP bør stå på menyen ved neste korsvei. En objektiv bedømming viser alt i alt at det står uavgjort mellom Jazz og Colt. Når våre subjektive vurderinger legges til grunn, blir Colt vårt førstevalg.
LES VIDERE:
- Honda Jazz
- Mitsubishi Colt
- Smart forfour
- Priser og tekniske data