-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Koreansk oppskrift på suksess?
Dette er bilen som skal løfte Chevrolet-salget til nye høyder i Norge. Med priser på over 400.000 kroner skal det bli interessant å se i hvor stor grad den lykkes.
Riktig pris?
De mest solgte SUVene i Norge for tiden er Suzuki Grand Vitara og Toyota RAV4. Disse har inntrekkerpriser på henholdsvis ca 250.000 og 350.000. Det skal derfor bli interessant å se reaksjonen på at du må bla opp over fire hundre tusen for Chevrolets nye utfordrer.
Riktignok et den større enn konkurrentene og kan leveres med opptil 7 seter. Trekk på alle fire hjul er selvsagt standard – her besørges fordeling av kreftene mellom akslene av avansert elektronikk. Endelig har også Chevrolet en bil med ESP, i Captiva inkluderer de elektroniske hjelpemidlene også elektronisk bremsekraftfordeler og hydraulisk bremseassistent, samt HDC (Hill Descent Control) som hjelper deg ned bratte bakke og ARP (Anti Rollover Protection) som hjelper å holde bilen på rett kjøl.
Flere følger
Når bilen kommer på markedet i september tilbys to alternative motorer – en 2,4-liters bensinmotor med 136 hk og en 2,0 for diesel som yter 150 hk (320 Nm). I februar 2007 kommer motoren den norske importøren har størst tro på – en 2,0-liter diesel med 120 hk og et dreiemoment på 280 Nm. På bestilling skaffer Chevrolet deg også en bil med 3,2-liters V6 og automatkasse som standard.
5-trinns manuell gearkasse er standard på alle modeller, men de to som kommer til Norge i høst kan mot pristillegg leveres med 5-trinns automat (ikke 120 hk). I følge BilNytt.no får importøren 170 biler i år men har som mål å selge 600 stykker i 2007. Det er så godt som sikkert at bilen ikke blir godkjent som varebil grunnet et støttestag som ligger under baksetet.
Prisene på Chevrolet Captiva er som følger:
Tillegg for: