-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Konklusjon
Ser vi bare på tall og fakta er det ikke lett å velge blant disse fem bilene. Som regel er det rent subjektive oppfatninger som til slutt avgjør valget, og det er det også for vår del. Det er ingen av de fem som scorer toppkarakter på alle områder, men det er heller ingen som er helt på bånn.
Almera og Corolla viser hvor forskjellig det er mulig å bli til omtrent samme pris. Almera har en rommelig kupé, her har fire voksne virkelig god plass. Bagasjerommet er også rommelig, men langt fra så rommelig som i Corolla. I Corolla er det derimot trangt, spesielt i baksetet. Litt høyt støynivå drar ned komforten for Almeras del, men ellers er de to nokså like på dette området.
Xsara scorer høyt på komfort og plass, men kjøreegenskapene, spesielt i kritiske situasjoner, henger ikke helt med.
Er du på jakt etter et sportslig alternativ i denne klassen er Astra verdt en prøvekjøring, men det var utelukkende på grunn av de sportslige tendensene den rangerte høyt hos enkelte i testlaget. Men, komforten er for dårlig.
Da står vi igjen med Golf nok en gang. Den er riktignok dyrest, men når en ser på detaljer og finish er det en grunn til det. Solide kjøreegenskaper, en veloppdragen motor og god komfort greier liksom ikke å få det faktum at bakseteplassen ikke er blant de beste til å bli noe stort poeng. Vi lander på Golf som vårt valg nok en gang.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data