-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
147.139 biler i Norge
Her er oversikten over hvilke biler fra Volkswagen, Audi og Skoda solgt i Norge som er berørt av den omfattende VW-skandalen.
Volkswagen AG presenterer nå handlingsplan for utbedring av de aktuelle dieselbilene. Det samlede antallet berørte biler er identifisert og parallelt er det utarbeidet en plan for oppgradering.
En intern undersøkelse hos Volkswagen AG har vist at det i Norge er registrert 147.139 berørte biler.
Disse bilene av merkene Volkswagen, Audi, Skoda og Volkswagen Nyttekjøretøy fra perioden 2008 opp til i dag. Samtlige utstyrt med dieselmotorer av typen EA 189.
Bilene er ifølge importøren teknisk sett sikre og kan brukes som vanlig. Nye biler etter EU6-norm, samt alle dieselmotorer som ikke er basert på EA189, er ikke berørt.
Alle blir kontaktet
– Med den handlingsplanen som nå fremlegges vil de berørte kundene i løpet av noen uker som et første skritt bli informert individuelt om at deres bil er berørt og at det kan være nødvendig med en oppgradering, sier Harald A. Møller i en pressemelding.
Handlingsplanen omfatter også at Volkswagen og konsernets øvrige merker allerede i oktober vil presentere tekniske løsninger for tyske myndigheter. Når tyske myndigheter har godkjent de tekniske løsningene vil disse bli klargjort for implementering innenfor hele EØS-området.
– Deretter vil våre kunder bli informert om den tekniske løsningen for oppgradering av deres bil, og kan så avtale tid hos sitt merkeverksted dersom dette skulle vise seg å være nødvendig.
– Våre merkers nettsider vil oppdateres med aktuell informasjon etter hvert som vi får mer kunnskap om oppgraderingstiltakene, sier Møller.
-Vi er svært lei oss for den situasjonen som er oppstått, og vil gjøre alt som står i vår makt for å gjennomføre nødvendige oppgraderinger så effektivt som mulig. Volkswagen AG har forsikret oss om at kundene ikke skal bli skadelidende og vi skal sammen med våre forhandlere gjøre alt vi kan for å gjenvinne kundenes tillit, sier administrerende direktør Terje Male i den norske importøren Harald A. Møller AS.