-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Quattro bikker millionen i år?
På Geneve-utstillingen i år kunne Audi feire et stille jubileum. Det var 20 år siden de lanserte sin quattro-modell der. Mer enn noe annet har vel den lagt grunnlag for Audis slagord om Vorsprung durch Technik.


Legendariske Audi Quattro fra 1982
Legendariske Audi Quattro fra 1982
Noen måneder senere tok vi med en Norsk Porsche 944 til Ingolstadt, lånte en quattro der og kjørte en sammenligningstest. Da fant vi ut at Audien også var ganske rommelig, og overraskende komfortabel. Positive har vi med andre ord vært til quattro-konseptet siden starten.
Audi selv har jo melket quattro for alt det er verd. Navnet er så mønsterbeskyttet at italienerne nesten ikke tør telle til fire lenger av frykt for å få en tysk sakfører på nakken, og navnet er blitt et eget varemerke for Audis mest eksklusive accessoirer.
Men allikevel, på tross av all støyen rundt begrepet, produksjonen har vært ganske forsiktig. At det etter 20 år bare er bygge noe over 800.000 eksemplarer med slik firehjulsdrift var overraskende. For fem år siden var imidlertid fremdeles bare 10% av alle Audier utstyrt med en slik drivlinje. I fjor lå imidlertid andelen på ca. 25% og i år skal man over 30%. Det vil bety at senhøstes kommer en eller annen til å bli quattro-kunde nr. 1 million.
Da blir det vel virkelig feiring. Kanskje i quattro hele dager til ende.