-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

B95 Barchetta:
Pininfarinas overflødighetshorn
Skal si de praktiserer skaperglede hos Pininfarina for tiden. To uker etter Pura Vision kommer en åpen versjon av Battista. Men det er verdt å huske at karosseri-Pininfarina og bilprodusent-Pininfarina formelt er to forskjellige selskaper.
Dette høres ut som du trenger godt hårfeste for ikke å bli aero-skinnet: Barchetta-oppskrift i sin reneste form, det vil si frontruter som er lagt igjen hjemme, og 1876 hester.
Riktignok er det noen elektronisk regulerbare ruter foran deg, men det høres like pinglete ut som «varmluftskjerf» på åpne Mercedes. Hvorfor kjøre åpent hvis det ikke skal trekke litt?
Heldigvis tilbys kunden en skreddersydd hjelm også, fargetilpasset bilen slik at fører går i ett med maskin. Den ultimate symbiose.
Skrelt Battista
Hestekraft-tallet avslører selvfølgelig at egentlig snakker vi om en Battista uten tak, med andre ord en Rimac Nevera. Og egentlig har vi vel ventet på denne en stund.
Aldri en superbil i coupéform uten at taket skrelles av etter et år eller to.
Men de kaller den ikke Battista, den er døpt B 95. Hvorfor vet jeg ikke – Battista selv ble født i 1893 – det er 130 år siden, og firmaet ble ikke stiftet før i 1930. Men i 1928 forlot Battista sin onkels karosserifirma der han hadde lært mer enn nok til å kunne starte med å banke for seg selv.
Kanskje det er derfor, Battista, 95 år på egne bein – eller egne hjul?
Spesifikasjonene er Battista hele veien, målene også, bortsett fra at den er 49 mm bredere. 20-tommere foran og 21 bak med aluminium senterlås.
Vind i håret
Interiøret er imidlertid myket litt opp, lyst skinn på dashbordet for eksempel og noen dekorative sømmer her og der.
100 før du har klart å telle til to, men toppfarten er skrudd ned fra 357 til 300 km/t, som fremdeles høres ut som en god forretning for en dyktig frisør.
Rekkevidden er selvfølgelig bare av katalog-interesse. Battista er sertifisert med nesten 480 km! Tror det når jeg ser det.
Med bilen følger en beskjed om at den skal produseres i ti eksemplarer med 4,4 millioner euro som pris på inngangsbilletten – og med ubegrensede muligheter for oppjåling.
Konkret betyr «ubegrenset oppjåling» i praksis mellom 400.000 og en drøy million – vi snakker fortsatt euro. Det er engelske Autocar som fikk frem disse tallene, og kan dessuten fortelle at spesiallakk ofte er det mest kostbare personaliseringsdetaljen.