-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Siemens styrker bilsiden
Siemens er kanskje ikke navnet du umiddelbart forbinder med bil. Men de er store både på systemer og produkter, som underleverandører. De har et stort program med elektronisk verkstedutstyr, og etter at de slo seg sammen med VDO har de virkelig begynt å satse på bil.

Siemens selv kommenterer ikke denne historien, men sier bare at de har programmert inn en profitabel vekst innen bilelektronikk, og at de skal konsentrere seg om de feltene der de kan være nummer en, eller til nød nummer to.
Innsprøytningssystemer er åpenbart et område der dette målet kan nås, og instrumenter er helt klart et annet. Vi har allerede sett det på en rekke bilutstillinger der Siemens har stilt med spennende konsept-interiører med helt nye systemer for kommunikasjon og instrumentering.
I fjor kjøpte Siemens elektronikkbiten fra store Mannesmann, og siden de kom opp med en fortjeneste på 18 millioner Euro etter første halvår (utgangen av mars) later det til at integreringen av denne delen er ferdig, slik at de er klare til å ta på seg nye oppgaver.
Det er et spennende område Siemens er inne på, det antydes at verdien på elektronikken i en gjennomsnittsbil vil øke fra litt over 1000 Euro for to år siden, til innpå 1500 i 2005, og at verdien vil fortsette å øke i akselererende tempo.
Siemens er ikke bare aktive på innsprøytning og instrumenter, også når det gjelder sikkerhets-detaljer og – kanskje spesielt – elektronikk i chassiset, er de langt fremme.