-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Andreas Mikkelsen går for edelt metall
Rally Australia ble ødelagt av en dobbelpunktering, men nå retter en optimistisk og offensiv Andreas Mikkelsen blikket mot neste år. – Vi viste de to første dagene at vi har tempo til å kjempe i toppen, og det er en god følelse å avslutte sesongen med, sier han.

Andreas Mikkelsen hadde alle muligheter til å vinne årets siste VM-runde, men var veldig uheldig som fikk en dobbelpunktering på lørdag. Med bare ett reservehjul i bilen, måtte han kaste inn håndkleet, og dermed også gi fra seg en forholdsvis trygg ledelse.
Grunnlaget for ledelsen la han og kartleser Anders Jæger på fredagens etapper. De var helt suverene og vant seks av åtte etapper på åpningsdagen.
Hyundai-føreren var tilbake på startstreken under nattens avsluttende etapper, men uten noen muligheter til å hevde seg i toppen sammenlagt.
– Selv om det dessverre gikk som det gikk, så vil jeg si at Rally Australia har gitt meg noen positive opplevelser. Vi hadde en bra ledelse og hadde god kontroll. Jeg føler ikke at vi gjorde noen stor feil da vi traff en jordvoll – noe som skjer ganske ofte. Men denne gangen var vi maksimalt uheldige som fikk en dobbelpunktering. Det var utrolig synd, men slikt som kan skje i rally, sier Andreas Mikkelsen.
Han avslutter sesongen med senkede skuldre i visshet om at han har kontrakt med Hyundai Motorsport og er klar for å kjempe om edelt metall i 2018.
– Jeg har kun kjørt tre løp for Hyundai, men føler meg allerede hjemme i bilen. Det har vært svært verdifullt å få muligheten til å avslutte sesongen med disse tre VM-rundene. Jeg vet at jeg er på rett sted foran neste sesong, sier det norske rallyesset.
– Bilen er fantastisk og teamet er fantastisk. Derfor krysser jeg fingrene og har tro på at vi kan være en av de store utfordrerne til mesterskapet neste sesong.
Andreas gleder seg over at hans gode venn og teamkamerat Thierry Neuville gikk til topps i Rally Australia, og samtidig ble nummer to i VM. Hyundai Motorsport sikret seg også andreplass i fabrikkmesterskapet.
Andreplass i Australia gikk til Ford-fører Ott Tänak som endte på tredjeplass i VM-sammendraget, mens Hyundais Hayden Paddon tok den siste pallplassen "Down Under".
Andreas endte på 12. plass i VM-sammendraget, men var likevel beste nordmann på tross av at han kun har kjørt seks løp – tre for Citroën og tre for Hyundai. I tillegg har han kjørt noen runder for Skoda og vært med og sikret deres seier i WRC2-mesterskapet.
2018-sesongen starter allerede i januar med Rallye Monte-Carlo før den norsk-svenske runden i februar. Det blir spennende å se hva Andreas kan oppnå i disse rundene hvor han tidligere har vist meget gode takter.