-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Endelig billøp i Oslos gater
I år er det ikke noe som kan hindre at det blir billøp i Oslo sentrum i helgen 30. juni til 2. juli. Det sier en skråsikker Arne Berg, primus motor og daglig leder i Oslo Racing Festival. I dag innkalte han til pressekonferanse i 33. etasje på Oslo Plaza med flott utsikt til det som om to måneder skal bli en racingbane.

25 millioner
Totalt har arrangøren budsjettert med driftskostnader på ca 25 millioner kroner. Man har kalkulert med 50.000 publikummere i løpet av de to og en halv dagene arrangementet strekker seg over. Men arrangøren regner ikke med å tjene penger på festivalen. Å gå i break even ville være en bragd sier Arne Berg.
Han mener imidlertid at ORF har vært svært beskjedne når de har kalkulert med 50.000 tilskuere i løpet av de tre dagene festivalen varer. Holmenkollen Skifestival trakk i år ca 70.000 og selv om det ikke finnes offisielle tall fra båtracet som ble kjørt i Oslo-fjorden med Gjelsten & Co, mente Berg at så mange som 100 – 200.000 tilskuere bivånet dette.
Banetraséen er blitt noe kortere enn opprinnelig planlagt og får en total lengde på 2.560 meter. Årsaken er at FIA i fjor satte ned foten mot kjøring gjennom en kort tunnel. Det skal bygges opp to store tribuner med plass til totalt 15.000 tilskuere. For øvrig blir det ståplasser i områdene rundt tribunene hvor publikum kan følge løpene på storskjerm.
Alle hindringer fjernet
Trafikken vil den helgen arrangementet pågår bli ledet over trafikkmaskinen på Bispelokket, men dette vil ifølge ORF få minimale konsekvenser.
Alle hindringer er nå fjernet og alle tillatelser gitt for at gateløpet skal bli gjennomført. Spesielt fremhevet Arne Berg Oslo Havnevesen og NSB som hadde vært svært entusiastiske og samarbeidsvillige. Arrangementet har også fått status som en del av 1000-års feiringen for Oslo, og Rådhusplassen vil bli benyttet for motorsport aktiviteter under helgen.
5 klasser
Mens de opprinnelige planer for Oslo Racing Festival inkluderte både Formel 1 biler (den såkalte Boss-serien) og STCC-runde, vil årets arrangement bestå av 5 klasser; NTCC (som er en norsk utgave av STCC), Neon Cup, GTR, Swedish Nascar og HTCC med historiske biler fra før 1965. Berg hadde foreløpig ikke fått bekreftet deltakelse fra noen av de svenske STCC-teamene, men hevdet at dette skyldtes at invitasjonen ennå ikke er sendt ut.
Tommy Rustad, som var tilstede på pressekonferansen, bekreftet at interessen er stor fra de svenske STCC-førerne. Men siden løpet ikke står på terminlisten for STCC kan finansieringen bli vanskelig. Det koster oss ca 250.000 kroner å kjøre et løp uten skader sier Tommy. Og med betongfendere langs banen spørs det om ikke teamene må regne med minst like mye penger for å rette opp skader. En annen faktor som gjør at førerne kan være skeptiske er at det kjøres STCC-runde påfølgende helg på Falkenberg-banen i Sverige. For å avvikle NTCC-løpet må minst 10 førere delta.
Thomas Alsgård klar
Thomas Alsgård, som har deltatt i Nissan Almera cup i rally, bekreftet at han skal delta i løpet. Men hva han skal kjøre er foreløpig uklart, selv om han gjerne ville kjøre Nissan i en eller annen form. På spørsmål om hvilket grunnlag Thomas hadde for asfaltracing kunne han fortelle at han har vært én gang på Rudskogen, men da røk gearkassa. For øvrig skal han en tur til Monaco for å se på Formel 1 løpet der i begynnelsen av juni som en oppvarming før Oslo-løpet.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no