-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ingen stor helg for Siljehaug
Han vant den prestisjetunge tittelen Bilsporttalentet 2016, men i bilsport går det opp og ned – noe Mads Siljehaug fra Lillehammer fikk oppleve sist helg.
Tekniske problemer skulle ødelegge muligheten for den norske 20-åringen som konkurrerer i GT4 European Series med en KTM X-BOW da 7. og 8. runde i serien ble kjørt på Slovakia Ring i utkanten av Bratislava.
Teamet til Mads, Reiter Engineering, stilte med åtte KTM X-BOW biler av totalt 31 biler i startfeltet. Kvalifiseringen til løpene foregikk på lørdag, og det var da den store blunderen ble gjort:
Samtlige KTM-biler ble nemlig disket pga. feil innstilt cambervinkel. Derfor måtte alle disse bilene starte bakerst i løpene både lørdag og søndag.
Siljehaug kjørte første pass lørdag og kjørte seg opp fra 26. plass til 9. plass før sjåførbytte. Teamet endte til slutt på 11. plass.
I søndagens løp kjørte Siljehaug andre pass, men en ødelagt dynamo medførte at bilen ble strømløs og han måtte bryte løpet.
Denne helgen var landslagstrener Fredrik Brenna-Lund i Team Norway med som personlig trener for Mads, så det var synd det var tekniske problemer som ødela mulighetene for gode plasseringer.
Neste løp for det norske talentet går 18.-20. august på Zandvoort i Nederland.
Mads var likevel fornøyd med sin egen innsats av det han fikk kjørt, og han leder nå den interne Reitercupen blant KTM førerne. Den som vinner denne cupen får kjøre kostnadsfritt Reiter sin Lamborgini Gallardo i GT3 neste sesong, så det er mye som står på spill for det norske talentet.
PS!
I ettertid er det kommet fra at Reiters instrumentet for camberinnstillingen var riktig og at de tekniske kontrollørene ikke hadde kalibrert sitt verktøy. Dermed var grunnlaget for disking ubegrunnet.
– Nå er dette blitt en stor sak mellom Reiter Engineering, løpsansvarlige i European Series GT4 og FIS, og advokater er satt på saken. Flere av KTM-førerne som hadde betalt store summer for å kjøre dette løpet er selvfølgelig meget misfornøyde, så dette får helt klart etterspill, sier Steinar Siljehaug.