-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Markus Foss avanserer
Markus Foss debuterer i en Fiat Punto Super 1600 bil i Wales Rally GB. Målet er å sanke mest mulig erfaring og komme helskinnet gjennom en krevende VM-runde.
-Vi har hatt noen problemer i dag, men har heldigvis kommet oss helskinnet gjennom alle etappene, sier Markus. –På de fire første prøvene måtte vi kjøre uten intercom siden hjelmen var defekt. Det medførte at min kartleser, Glenn Patterson, måtte skrike notene til meg uten at jeg hørte særlig mye. Heldigvis fikk John Haugland tak i ny hjelm, og da gikk det mye bedre.
Dagen startet med regn og gjørmete veier, men etter hvert ble det tørrere, og da steg tempoet i rallyet. Et par av konkurrentene ble offer for de vanskelige forholdene slik at Markus etter hvert avanserte til 9. plass i klassen som går under betegnelsen Junior Rally-VM. Men på den aller siste etappen holdt det på å gå ille for den unge nordmannen.
-Da vi skulle starte den siste korte superspesialen fantes det ikke clutch i bilen, forteller Markus som fant en løsning på problemet. –Vi fikk startet ved hjelp av startmotoren, og da vi først var i gang gikk det greit for vi trenger ikke clutche under gearing på disse bilene. Målet for dagen var å avansere til en plass blant de 30 beste, og det greide vi, så jeg er svært godt fornøyd.
Det gjenstår fire etapper søndag, og heldigvis for Markus var det en lang service etter dagens siste prøve slik at teamet fikk reparert den defekte clutchen. Dermed ligger han godt an til å fullføre sin første VM-runde i en fullblods rallybil, et godt grunnlag for ungguttens videre karriere.