-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Store endringer i Norsk Kundebarometer
Det er stor forskjell på hvilken score de forskjellige merkeforhandlere oppnår med hensyn til tilfredshet i Norsk Kundebarometer.

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn femten år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
Mer enn 8900 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen 192 virksomheter fra 40 ulike bransjer får sin årlige dom fra norske forbrukere.
Til sammen 12 bilmerker er målt med hensyn til kundetilfredshet og lojalitet, hvorav Mitsubishi er nykommer på årets måling.
I går fortalte vi at Toyota, BMW og Mercedes plasserte seg bant Topp 10 uansett bransje.
I dag ser vi nærmere på bilbransjen.
De tre nevnte merkene har alle en positiv utvikling sammenlignet med 2011, mens Audi og Skoda som var inne på Topp 10 i fjor ramler.
Audi havner på 11. plass, tre plasser under fjorårets plassering. Mer dramatisk synes fallet for Skoda som var høyest rangerte bilmerke på en 4. plass i fjor – i år har de ramlet til 32. plass.
Også Ford har en negativ utvikling og faller henholdsvis 39 og 22 plasser.
I motsatt ende av skalaen finner vi Peugeot som klatrer fra fjorårets 63. plass, opp til 24. plass i år, og Opel som klatrer fra 41. til 19. plass. For de øvrige merkene er det mindre utslag.
Når det gjelder lojalitet scorer ikke bilforhandlerne særlig høyt sammenlignet med andre bransjer. Toyota er best også på dette området, men her inntar Mercedes andreplassen blant bilmerkene, foran BMW og Skoda som følger på plassene etter hverandre.
Her er tallene for bilbransjen.
Kilde: Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.