-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Sommersjokk for bestselgere
Fra 1. juli øker engangsavgiften kraftig på flere av de mest solgte ladbare hybridene. Men noen modeller slipper fortsatt helt unna avgifter. Her er hele bildet.
Avgiftsendringen for ladbare hybrider rammer ulikt blant bestselgerne. Det viser beregninger BilNytt.no har gjort, basert på data fra OFV og bilimportørene.
Populære bilmodeller som Mitsubishi Outlander og VW Passat har begge rekkevidde over 50 kilometer, og slipper derfor billig unna avgiftsomleggingen.
Derimot rammes storselgere som Mercedes GLC, BMW 2-serie, Volvo XC90 og Mercedes C-klasse. Disse fire bilmodellene har til sammen solgt over 5.800 eksemplarer i år.
FERDIG KALKULERT: Sjekk hvor mye hver bilmodell går opp 1. januar
Mangedoblet avgift
Blant volummodellene som får den kraftigste økningen er Mercedes-Benz GLC (bildet), hvor avgiftene etter 1. juli neste år vil bli drøyt 81.000 kroner - mot 30.000 kroner i dag.
På en BMW X5 blir avgiften nær 161.000 kroner - som er 65.000 kroner mer enn i dag.