-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Golf V bommer på målet
Til lokalavisen, Wolfsburger Allgemeinen forteller VW-sjefen Bernd Pischetsrieder at de ikke kommer til å møte produksjonsmålet for Golf V i 2003. Men startproblemene skal ikke hindre dem i å fylle kvoten dette året, lover han.
I følge andre medier er det produksjonsproblemer som har ført til forsinkelsene. Råkarosseri-byggingen går tregere, dessuten viste montering av dører og vinduer seg å være mer komplisert enn simuleringsprogrammene hadde fortalt, skriver Welt am Sonntag i en oppfølger.
Fabrikkens folk sier imidlertid ganske skråsikkert at 2004-målet på 600.000 Golfer skal nås. Om man må ta i bruk mulighetene for lørdagsskift for å klare det er ennå ikke vurdert, man har hele første kvartal å forhandle om det på.
Men på tross av at Wolfsburg sier de er fornøyd med ordreinngangen har Automobilwoche (en tysk utgave av Automotive News) hatt en rundspørring blant forhandlere der noen forteller om et salg på halvparten av det planlagte, mens svært mange sier dårligere enn ventet.
To store problemer blir nevnt av tyske forhandlerne: for det første at fabrikken ikke har klart å få kontroll over re-import, og for det andre at masse av det etterspurte ekstrautstyret fremdeles ikke er å få. Xenon-lys og brukbare hengerfester ligger fremdeles måneder unna, hevder de.
Et tredje problem som man kanskje ikke er så villige til å snakke om, er nok at Opel har vært utrolig flinke til å markedsføre Golf-konkurrenten Astra mange måneder før den er på markedet.