-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
1 mill. kinesere kjøper bil
Etter at kinesiske myndigheter har telt opp nyregistreringene for første halvår antyder de at dette året godt kan ende med mer enn en million nysolgte biler. Rekord blir det uansett – 36 prosent fremgang så langt forteller det.

Dermed låter den nye gåten: hva er likheten mellom BMW og Kina i 2002? 1 mill!
Egentlig er det overraskende at salget fyker såpass sterkt i været, fordi alle vet at bilene gradvis skal bli billigere der. Etter at landet sluttet seg til internasjonale handelsavtaler forpliktet de seg til å skru avgiftene ned over et par år. Første året er i år. Men folk regner kanskje ikke med at de billige bilene vil bli særlig billigere? Det er i hvert fall A og B segmentet, der bilene koster under 100.000 yuan (tilsvarende i kroner) som har merket den økte etterspørselen best.
En annen åpenbar årsak til det høye salget er at mange biler som tidligere ble regnet som varebiler nå har fått seter og selges som store, men svært billige og ganske primitive, familiebiler. MPV på kinesisk. Tidligere kunne nemlig bedrifter som hadde lisens til å bygge vare- eller lastebiler ikke samtidig bygge eller selge personbiler. Den begrensningen ble tatt bort ved årsskiftet, med det resultat at markedet plutselig fikk en rekke personbiler som aldri skulle vært det.
Analytikere hadde ikke sett disse endringene, ved inngangen til 2002 spådde de fleste at salget ville øke til maks 800.000, fra fjorårets 720.000.
Totalmarkedet i Kina domineres imidlertid fremdeles av annet enn personbiler. Når året er omme regner man det vil være registrert 3 millioner nye kjøretøy – opp fra 2,3 millioner i fjor.