-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Chrysler-belønning til patent-skapere
Chrysler fikk innvilget 279 patenter i fjor, det er en økning på 30 prosent på bare ett år, og er helt klart et mål på kreativitet. På en stor Patent-bankett ble 400 av Chryslers skapende ansatte hedret for innsatsen bak disse patentene.

Design-prisen gikk denne gangen, ikke særlig uventet, til herrene bak PT Cruiser, Bryan Nesbitt (se BIL nr. 6/7), Steven ferrerio, William Dayton og K. Neil Walling. Her er jo begrunnelsen ganske åpenbar, litt mer problematisk blir det når Teknologi-prisen skal beskrives.
Det ble i år dødt løp mellom to grupper. Den ene ble hedret fordi den hadde funnet en metode som kjapt avgjorde hvilket drivstoff som ble benyttet i en flexi-fuel bil. Av stor betydning for effektiv motorstyring. Den andre prisen gikk til de som hadde gjort akkurat det samme, men som hadde konsentrert seg om biler uten oksygen-sensor. Som selvfølgelig er enda mer fremtid, for vi ser jo frem til så ren forbrenning igjen at vi ikke kommer til å trenge dagens katalysatorer og sensorer.
John Herlitz, Senior Vice President med ansvar for design, delte ut prisene og holdt festtalen der han pekte på hvordan de tilstedeværende 400 representerte det utrolige reservoir av talenter vi har her hos DaimlerChrysler, og nesten ikke en eneste tysker var til stede.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no