-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gumball her og Gumball der
Egentlig skulle jeg bare sette meg ned for å se hva som egentlig hadde hendt på Gumball 2001-turen. En liten Ferrari-og-andre verstinger trip fra London inn i Russland, og dersom man gjorde det så fort som mulig gjorde ikke det noe. Men så var det et helt annet Gumball jeg fant.

Men da jeg lette etter rapportene derfra var det et helt annet Gumball jeg kom borti. Gumball 3000 het det, og det hørtes i hvert fall sprøtt ut. Med såpass forskjellige biler som McLaren F1, en lettvekts Jaguar E-Type, en Hummer som ble kjør av en verdensmester i kick-boksing med fire Playboy-bunnies om bord, en svær Peterbuilt lastebil og en rekke vanlige Ferrarier, Porscher, Maseratier og lignende. Og førere som varierer fra interiørdekoratører, selskapsarrangører og modeller, til boksere, og sønn av -
Dessuten var det åpenbart at i stedet for Moskva, må jo Monaco være et ganske greit reisemål.
Løpet ble beskrevet som 2 biler totalet, 6 absolutte motorhavarier, veisperringer og politihelikopter, men allikevel, av de 50 bilene som startet var det bare 12 som ikke kom tilbake til mål. De som hadde lånt en to uker gammel Porsche 996 som aquaplanet gjennom en Ferrari i Monaco kom ikke til mål, for eksempel. Men E-Jag motoren som eksploderte, også i Monaco, hindret ikke eieren i å komme videre. Han leide en Skoda Mye mer eksotisk sa han om den. Dunhill-arvingene hadde leid en Aston Martin Volante. På høyde med Paris kokte det lystig, så der leide de en annen!
De var i nærheten av San Marino Grand Prix, ruten snudde i Rimini, de spiste frokost om bord i en fabrikk-kjørt Mercedes på Nürburgring Og verken en tilsynelatende ambulanse eller en tilsynelatende politibil klarte å lure de blåkledte i Frankrike.
Nå førstepremien gikk til et team som ikke en gang hadde kommet seg til mål, begynner dere vel å få et begrep om at dette har vært ganske ball. Og den rapporten, og de bildene, dere kan finne på www.racecar.co.uk/gumballrally er ganske meget morsommere enn tabloidenes forsøk på å gjøre skandale av den andre Gumballen. Så har du noe å browse i helgen også.