-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mer miljøvennlig enn kua!
Amerikanske Paul Elio har planer om å bygge en av USAs mest miljøvennlige biler. Han benyttet nylig Earth Day til å komme med noen friske påstander.

Du som følger med på BilNorge har hørt om Elio tidligere – sist høst omtalte vi bilen han skal bygge og som kombinerer lav pris med ditto utslipp.
LES: Tre hjul for Elio
- Vår bil har mindre utslipp enn det en ku fjerter, er hans nye påstand. Bilen som skal på markedet i 2015 skal selges for 6.800 dollar og får et utslipp på rekordlave 0,28 liter på mila!
Elio og hans team dokumenterer påstandene som følger:
Med en årlig kjørelengde på 15.000 miles sparer eieren 1500 dollar på drivstoff samtidig som han bidrar betydelig for å få ned CO2-utslippene.
Og så kommer sammenligningen med den nevnte kua:
- En ku produserer 109 kg metangass i året. Metan fanger 20 ganger så mye varme som CO2 over en 100-årspreiode (Kilde: Get Green Living). I løpet av et år vil en gjennomsnittlig ku slippe ut miljøgasser tilsvarende 2,2 tonn CO2.
- En Elio-bil som kjører så mye som 20.000 miles slipper bare ut i overkant av 2 tonn CO2, og er dermed ifølge Elio mer miljøvennlig.
- Jeg skal medgi at dette ikke er den mest konvensjonelle måten å måle utslipp på. Men når vi ser at vår bil slipper ut mindre klimagasser enn noe som allerede finnes i naturen, er vi tydeligvis på rett spor, seier Elio.
- Forbrenningsmotorer blir fortsatt viktige for transportindustrien i en årrekke fremover, så det er viktig å konstruere kjøretøy som slipper ut minst mulig klimagass med eksisterende teknologi, sier mannen som hevder han allerede har mottatt 14.000 bestillinger på den kommende trehjulingen.