-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Mer miljøvennlig enn kua!
Amerikanske Paul Elio har planer om å bygge en av USAs mest miljøvennlige biler. Han benyttet nylig Earth Day til å komme med noen friske påstander.

Du som følger med på BilNorge har hørt om Elio tidligere – sist høst omtalte vi bilen han skal bygge og som kombinerer lav pris med ditto utslipp.
LES: Tre hjul for Elio
- Vår bil har mindre utslipp enn det en ku fjerter, er hans nye påstand. Bilen som skal på markedet i 2015 skal selges for 6.800 dollar og får et utslipp på rekordlave 0,28 liter på mila!
Elio og hans team dokumenterer påstandene som følger:
Med en årlig kjørelengde på 15.000 miles sparer eieren 1500 dollar på drivstoff samtidig som han bidrar betydelig for å få ned CO2-utslippene.
Og så kommer sammenligningen med den nevnte kua:
- En ku produserer 109 kg metangass i året. Metan fanger 20 ganger så mye varme som CO2 over en 100-årspreiode (Kilde: Get Green Living). I løpet av et år vil en gjennomsnittlig ku slippe ut miljøgasser tilsvarende 2,2 tonn CO2.
- En Elio-bil som kjører så mye som 20.000 miles slipper bare ut i overkant av 2 tonn CO2, og er dermed ifølge Elio mer miljøvennlig.
- Jeg skal medgi at dette ikke er den mest konvensjonelle måten å måle utslipp på. Men når vi ser at vår bil slipper ut mindre klimagasser enn noe som allerede finnes i naturen, er vi tydeligvis på rett spor, seier Elio.
- Forbrenningsmotorer blir fortsatt viktige for transportindustrien i en årrekke fremover, så det er viktig å konstruere kjøretøy som slipper ut minst mulig klimagass med eksisterende teknologi, sier mannen som hevder han allerede har mottatt 14.000 bestillinger på den kommende trehjulingen.