-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Veyron til røverpris
En Bugatti Veyron til 82.000 dollar som har ligget ute hos selgeren i lang tid, MÅ det vel være noe galt med? Egentlig ikke, bortsett fra at det er ikke en Bugatti Veyron.
Jeg har sett en og annen Ferrari eller Lambo i kit-car utførelse, og jeg kan ikke huske mange jeg syns har vært gode.
Nå skal jeg ikke påstå at jeg syns denne er god heller, for jeg har bare sett den på de samme bildene som du ser nå. Men de ser virkelig gode ut.
Og det som er spesielt positivt med denne bilen er at også interiøret ser ut som det er utrolig bra gjort.
De fleste kit-car byggere nøyer seg med karosseriet, de bryr seg ofte ikke en gang om bilen står fem cm høyere enn originalen og derfor selvfølgelig ikke ser ut i det hele tatt. Og det kompliserte interiøret bryr de seg i hvert fall ikke med.
Gjennomført
Det har han gjort, som bygget denne her. Ikke engang på innsiden er det åpenbare spor etter den Mercuryen som var basis.
Selgeren, Just Toys Classic Cars, ser ut til å være dønn ærlig. Han forteller at dette er et byggesett montert på en 2001 Cougar med en 3-liters Duratec motor som kommer fra en Mercury Sable.
Og de forteller at det er elmotorer på mye her, speil, vinduer og – ikke minst – spoileren bak. Den kan du heise opp eller ned som du vil «for den helt autentiske Bugatti look».
Som du også vil se er det en skikkelig kulisse der bak som gir et ganske godt bilde av en 16-sylindret motor, selv om ingen legger skjul på at det er en V6 der foran.
Det eneste som kanskje er litt tvilsomt er all bruken av tilsynelatende «ekte» Bugatti-emblemer og varemerker over det hele. Men det er kanskje vanskelig å rive det av bilen til en privatperson.
De skal altså ha 81.000 dollars for den. Kanskje litt dyrt for en 15 år gamme Cougar, men som «Bugatti» har den bare gått 8.000 km. Og for noe som vil kunne være sentrum i ganske mange selskap, er den kanskje verdt det?