-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Arven fra Luca de Meo: «China Speed»
Renault prøver å matche Kinas tempo. Målet er å utvikle biler på under to år.
Det tok fire år å få biler som Renault Clio V, Austral og Mégane E-Tech markedsklare, mens R5 E-Tech Electric og Dacia Duster krevde tre år.
Den kommende Renault Twingo E-Tech Electric, som lanseres sent i 2025, skal være ferdigutviklet på bare 21 måneder.
Den fremtidige Dacia-versjonen av Twingo, planlagt for 2026, vil ta enda kortere tid, kun 16 måneder.
Under avtroppende Renault-sjef Luca de Meo har produsenten lært effektiv produktutvikling av kineserne gjennom det lokale utviklingssenteret de har i Kina.
Spørsmålet er om det er mulig å utvikle biler så raskt i Europa.
Svaret fra Renault er et tydelig ja og den neste Dacia Sandero skal være den første bilen fra Renault-konsernet som er utviklet i Europa på kun 21 måneder.
Dette er Denis Le Vots, sjef for for Dacia og logistikk i Renault, ambisiøse mål. Han er også en av de potensielle etterfølgerne til Luca de Meo.

Oppskriften?
- Bruk av så mange allerede utviklede deler som mulig fra tidligere modeller i konsernet.
- Akselerert digitalisering: Bruk av «digitale tvillinger» (virtuelle modeller) for å utføre hele utviklings- og valideringsprosessen av et nytt kjøretøy.
- Færre prototyper: Den digitale revolusjonen har allerede redusert utviklingstiden med 25 % og valideringskostnadene med over halvparten siden 2019, med bare en tidel så mange fysiske prototyper som før.
- «Roads» – en simulator på 90 tonn som skal være verdens største, lar en sjåfør teste alle funksjoner, kjøreegenskaper og sikkerhet under alle slags vei- og værforhold. Maskinen til 27 millioner euro skal ifølge Renault være mer avansert enn lignende simulatorer hos BMW og Mercedes-Benz.