Storsatsing på dekk hos Mekonomen

Mekonomen-kjeden skal satse for fullt på dekk og felger i tillegg til reservedeler og tilbehør. Salget starter i norske butikker sannsynligvis allerede i mars og målsettingen er å nå en markedsandel i Norden på 5 % i løpet av relativt kort tid.

Publisert Sist oppdatert

"Dekkonomen" i full fart
"Dekkonomen" i full fart

Her i landet er Mekonomen i ferd med å etablere verksteder for dekkservice i flere av butikkene, slik at de innen kort tid vil kunne tilby dekkservice i 24 av kjedens 39 butikker (den 39. butikken åpner 15. mars på Hadeland). Alle nye butikker planlegges for full dekkservice.

Hovedlageret har fått en egen ”hjulfabrikk med komplett dekklinje, mens flere butikker har investert i en spesifisert utstyrspakke fra Rodin & Co. AS bestående av Hofmann- og Achon-maskiner. I tillegg er Haweka valgt som leverandør av oppspenningsutstyr til hjulbalanseringen.

Alle butikkene gjennomgår i disse dager en full oppgradering av kunnskap gjennom bl.a. representanter fra Michelin I tillegg har Mekonomen fått på plass et eget kvalitetssystem for sine dekkverksteder, slik at HMS-biten er ivaretatt fra dag en.

Mekonomen Norge har store forventninger til dekksatsningen, og vil aktivt jobbe mot sin egen kjede på mer enn 270 konseptverksteder samt forbrukere gjennom butikkene sine. Mye skulle forundre oss om denne satsningen ikke vil medføre mye wobbling og en og annen punktering i den øvrige dekkbransjen.

Hjul og dekk er hovedtema i MotorBransjens mars-utgave som utkommer den 16.

Powered by Labrador CMS