-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spionbilder
Ny generasjon Mercedes EQC på vei
Selv om den kom på markedet så sent som i 2020, er allerede en ny generasjon EQC under utvikling. Vi forventer lansering i 2025.
Da Mercedes kastet seg på elbil-bølgen gjorde de det først med hjelp av Tesla i en modifisert B-Klasse, men flerbruksbiler er UT og SUV-er INN, så de måtte skynde seg å få på plass en bil i dette segmentet også.
Løsningen ble å benytte den eksisterende plattformen som lå under GLC, men den var i utgangspunktet konstruert med tanke på bensin- og dieselbiler og langt fra noen ideell løsning for en elbil.
Pop i menigheten
Men EQC kom på markedet og fikk en relativt positiv mottagelse i Mercedes-menigheten, selv om den hadde sine begrensninger i forhold til konkurrentene – ikke minst med hensyn til rekkevidde og ladehastighet.
Leveringsutfordringene sto også i kø i startfasen, men fra de første bilene kom til landet i 2020 og frem til i dag er det registrert 11.273 nye EQC på norske skilter, noe som gjør den til merkets suverene bestselger i perioden.
Les vår test fra juni 2020 der EQC møtte tre konkurrenter
Dedikert plattform
Grunnlaget er et helt annet når Mercedes nå utvikler en ny generasjon EQC – den er nemlig basert på den nye MMA-plattformen som primært er bygget for elbiler, men som også kan benyttes for hybrider og fossilbiler.
Det betyr at nye EQC vil få økt rekkevidde og vesentlig raskere ladehastigheter slik at den mer blir på linje med et stadig økende antall konkurrenter fra både Europa, Amerika og Asia. Regn med rekkevidde på minst 500 kilometer og ladehastighet på 200 kW pluss.
Vi har tidligere omtalt den kommende firedørs coupéen som trolig får betegnelse EQA og som nye EQC vil dele plattform med. Trolig kommer begge disse modellene på markedet i 2025, og det er nok liten tvil om at SUV-en blir viktigst for den norske Mercedes-organisasjonen.
På noen av disse ferske spionbildene er EQC sammen med en GLC så du kan se at de to er tilsvarende i format, men de vil skille seg fra hverandre med hensyn til design. Elbilen har en takbue som skrår sterkere i bakkant og den får en unik front som trolig er inspirert av konseptbilen Vision EQXX fra 2022.