-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
M-Klasse, til verksted!
I Tyskland har de to former for tilbakekallings-kampanjer. Når problemet er sikkerhetsrelatert er det en offisiell aksjon gjennom KraftfahrtBundesAmt i Flensburg. Er det av forsiktigere grad, overlates gjennomføringen av aksjonen direkte til produsenten. En fersk M-Klasse aksjon tilhører den siste gruppen.

Som man vet er det livsfarlig, nesten, at føreren må begynne å dra i kringla med egne muskler. (OK, at slikt plutselig oppstår kan være skremmende og kanskje føre til en Situasjon). Daimlerchrysler sier at totalt og globalt har det vært seks slike insidenter.
Problemet betraktes altså som en ren service-operasjon, den gjelder biler bygget mellom mai 1998 og desember 2002, selve verkstedoperasjonen varer snaue ti minutter og er selvfølgelig gratis for kundene.
Men på tross av at dette altså ikke betraktes som noe stort problem i Tyskland, er det allikevel omfattet av såpass stor interesse at KBA stiller navn og adresse på nåværende kunder til disposisjon for Daimlerchrysler, for å være sikker på at man når alle. Og det er ikke alltid tilfelle i slike serviceaksjoner.