M-Klasse, til verksted!

I Tyskland har de to former for tilbakekallings-kampanjer. Når problemet er sikkerhetsrelatert er det en offisiell aksjon gjennom KraftfahrtBundesAmt i Flensburg. Er det av forsiktigere grad, overlates gjennomføringen av aksjonen direkte til produsenten. En fersk M-Klasse aksjon tilhører den siste gruppen.

Publisert Sist oppdatert

Som man vet er det livsfarlig, nesten, at føreren må begynne å dra i kringla med egne muskler. (OK, at slikt plutselig oppstår kan være skremmende og kanskje føre til en Situasjon). Daimlerchrysler sier at totalt og globalt har det vært seks slike insidenter.

Problemet betraktes altså som en ren service-operasjon, den gjelder biler bygget mellom mai 1998 og desember 2002, selve verkstedoperasjonen varer snaue ti minutter og er selvfølgelig gratis for kundene.

Men på tross av at dette altså ikke betraktes som noe stort problem i Tyskland, er det allikevel omfattet av såpass stor interesse at KBA stiller navn og adresse på nåværende kunder til disposisjon for Daimlerchrysler, for å være sikker på at man når alle. Og det er ikke alltid tilfelle i slike ”serviceaksjoner”.

Powered by Labrador CMS