VW endrer miljøkampanje

VW-importør Harald A. Møller har etter samråd med Forbrukerombudet bestemt seg for å endre deler av markedskampanjen for BlueMotion. Nå studerer Ombudet andre miljøannonser. Flere merker er i faresonen.

Publisert Sist oppdatert

Harald A, Møller velger likevel å føye seg etter innsigelser på BlueMotion kampanjen fra Forbrukerombudet. Mens hoveddelen av aviskampanjen er avslutet, vil Møller endre på reklamen på Internett og TV. Alt skjer i samråd med Forbrukerombudet. Endringene skjer omgående.

Les mer om bakgrunnen her

- Vi gjør mindre endringer i tekstene, sier informasjonsdirektør Paul Hegna i Harald A. Møller. - Vi har hatt en god dialog med Forbrukerombudet og setter stor pris på at vi fortsatt kan kjøre budskapet om at BlueMotion bilene slipper ut mindre CO2. Det har vært det viktigste i vår kampanje, sier Hegna.

Seksjonsleder Bente Øverli i Forbrukerombudet er glad de er kommet i dialog med Harald A. Møller og at de nå endrer sin kampanje.

- Alt ville vært bedre om de bare hadde snakket med oss før de startet kampanjen, sier hun. Forbrukerombudet ser nå på en rekke reklamekampanjer der man blander bil og miljø. De vil nå bli studert nøyere, og Forbrukerombudet sier at kampanjen for Toyota har høy prioritet

Powered by Labrador CMS