-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Forbrukerombudet advarer
Forbrukerombudet advarer mot nettsider som fakturerer kunder for noe som fremstår som en gratis verdivurdering av bilen din.

Forbrukerombudet har den siste tiden mottatt klager fra forbrukere som har mottatt fakturaer på 399 kroner for det de trodde var en gratis prisvurdering av bilen. Føler du deg lurt av disse nettstedene, bør du protestere mot kravet.
Nettstedene Bilstasjonen.net, Bilvurdering.com og Bildata.net er identiske med nettstedet Bilpris.net, som Forbrukerombudet tidligere har mottatt en rekke klager på.
Systematiske lovbrudd
Nettsidene skjuler opplysninger om at dette er en betalingstjeneste på en måte som er i strid med både markedsføringsloven og e-handelslovens bestemmelser.
I tillegg tyder klagene til Forbrukerombudet på at selskapet ikke gir forbrukerne nødvendige opplysninger om angreretten.
Forbrukerombudet jobber for å få stanset markedsføringen, og har blant annet vært i kontakt med Google som har fjernet all markedsføring for disse nettsidene gjennom sin søkemotor.
Svindlerne kommer imidlertid opp med stadig nye nettadresser, noe som gjør arbeidet med å stoppe markedsføringen vanskelig.
Hvordan protestere på kravet?
Dersom du mener du aldri har inngått noen avtale med selskapet eller at selskapet har lurt deg inn i en avtale du ikke ville inngå, må du kontakte selskapet og protestere på kravet skriftlig.
Dette gjøres enklest ved å sende en e-post til selskapet. Så lenge kravet er omstridt, kan ikke selskapet true med inkasso eller ilegge deg inkassokostnader. Send gjerne en kopi av din henvendelse til Forbrukerombudet.
Avtalen kan være ugyldig etter avtaleloven dersom selskapet bevisst har lurt deg inn i avtalen. Du vil sannsynligvis også fortsatt kunne benytte deg av angreretten dersom du har benyttet deg av tjenesten på disse sidene.
Har du ikke mottatt angrerettskjema eller andre nødvendige opplysninger om angreretten, løper angreretten for slike tjenester i inntil ett år. Klagene til Forbrukerombudet tyder på at slike opplysninger ikke gis til forbrukerne.
Benytt Forbrukerrådets klageveileder http://forbrukerportalen.no/klageveiledersider/bokmal/400/klageview for å lage et klagebrev til selskapet.
Selskapet kan kontaktes på følgende epostadresser:
Bilvurdering.com: info@bilvurdering.com
Bildata.net: info@bildata.net
Bilpris.net: info@bilpris.net eller info@bilprisnorden.com
Kilde: Forbrukerombudet