-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Økt vrakpant også for kombinertbiler
Over 40.000 biler kvalifiserer i år til den økte vrakpanten på 5000 kroner. Det er langt flere enn tidligere varslet.

Regjeringen foreslo i Statsbudsjettet for 2008 å øke vrakpantutbetalingen for enkelte kjøretøy som vrakes i perioden 1. januar 2008 til 31. desember 2008.
Ettersom kombinertbiler også skal også inngå i de biltypene som kvalifiserer til forhøyet vrakpant i 2008 øker antallet biler med 9000.
Ingen køer
Til tross for at det er så mange som 40.000 biler som kommer innenfor ordningen er det lite som tyder på noe rush hos biloppsamlerne av folk som vil benytte seg av muligheten for forhøyet vrakpant.
Etter at muligheten for å registrere biler som kombinertbiler forsvant i forbindelse med avgiftsomleggingen ved årsskiftet for et drøyt år siden - er det neppe noen grunn til å tro at denne type biler har blitt mindre populære.
Skilter i 2007
For å få utbetalt forhøyet vrakpant kreves det at kjøretøyet var påregistrert (hadde skilter på) i 2007.
Dermed vil ikke den økte vrakpanten være med på å hjelpe til å rydde opp i uregistrerte vrakbiler som fortsatt står hensatt mange steder rundt i Norge.
Flere kombinert- enn personbiler
Forslaget, som er vedtatt av Stortinget, omfattet følgende dieseldrevne kjøretøy:
Personbiler
Tillatt totalvekt f.o.m. 2501 kg t.o.m. 3500 kg: Årsmodell t.o.m. 1990
Antall i bestanden: 4.663 biler
Busser
Tillatt totalvekt t.o.m. 3500 kg: Årsmodell t.o.m. 1991
Antall i bestanden: 785 stykker
Tillatt totalvekt f.o.m. 3501 kg t.o.m. 7499 kg: Årsmodell t.o.m. 1995
Antall i bestanden: 1.107 stykker
Lastebiler
Tillatt totalvekt f.o.m. 3501 kg t.o.m. 7499 kg: Årsmodell t.o.m. 1995
Antall i bestanden: 8.789 stykker
Varebiler - inkludert campingbiler
Egenvekt f.o.m. 1151 kg: Årsmodell t.o.m. 1991
Antall i bestanden: 11.635
I tillegg til disse er det nå avklart at også kombinert bil (kjøretøygruppe 301) skal inngå i de biltypene som kvalifiserer til forhøyet vrakpant i 2008:
Kombinert bil
Egenvekt f.o.m. 1151 kg og tillatt totalvekt ikke over 3500 kg: Årsmod. t.o.m. 1991
Antall i bestanden: 9.000 stykker
Tillatt totalvekt f.o.m. 3501 kg t.o.m. 7499 kg: Årsmodell t.o.m. 1995
Antall i bestanden: 4.646 stykker
Kilde: Opplysningrådet for Veitrafikken