-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mer Renault enn du aner
Det er et par ting med Renault vi burde vite mer om. Det så vi tydelig på Genève-utstillingen.
Egentlig likte jeg ikke utseendet på Opels siste Tigra, den med ståltaket som forsvant. Derfor burde jeg heller ikke like Renaults lille Twingo-baserte Wind. Men jo mer jeg så på den, jo bedre ble den.
Den var ny i Genève, og mange trodde vel kanskje ikke den var helt alvor da den dukket opp første gang. Men nå er det åpenbart at Renault skal matche denne mot Peugeots 207 CC og at kampen begynner til sommeren.
Som vanlig når det gjelder biler som dette, er fasongen for en stor del diktert ut fra hvordan taket oppfører seg når det skal vekk. Her er ikke mekanismen så komplisert, og taket tar heller ikke så stor plass.
Det vippes opp i bakkant, og deretter forsvinner det omtrent rett ned. Men for å få plass til det er veggen bak fører og passasjer bygget ekstremt høy, her er det ikke bare snakk om veltebøyler nei, men en hel veltevegg.
Bra for sikkerheten, sier Renault. En opplagt utfordring for designerne, sier alle andre.
Men i og med at de har valgt Twingo-plattformen, kan de redde seg der. For her har vi ekstremt stor sporvidde i forhold til lengden. Derfor får bilen preg av noe som virkelig mener alvor, selv om det er lite.
Alt som er under skallet er foredlet av RenaultSport, og det er også et firma som vet hva de driver med. Et par av Renaults små bomber forteller sitt klare språk om akkurat det.
Det kunne vi se på de Gordini-modellene som allerede var på plass, Twingo Gordini og Clio Gordini. Her var det åpenbart mer enn bare blåfarge og hvite striper man hadde jobbet med.
Mer enn 200 hester i Clioen, og et utseende som tydet på at det overhodet ikke var grunn til bekymring, gjør at jeg virkelig gleder meg til å sjekke ut disse mini-bombene.
Skal vi håpe at den nye, forsterkede Renault-importøren kunne tenke seg noen stunt for å bygge merkevare? Renault fortjener å bli litt mer enn bare en el-bil.