-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Med hilsen til TVR
Graham Mulholland legger ikke skjul på at det er TVR som inspirerte ham, og det er det merket han tenkte på da han døpte sin nye sportsbil for Legend 480.
480 er selvfølgelig for hestekreftene, og legenden er det som ble etterlatt etter hans gode venn Peter Wheeeler. Mannen som bygde de «ekte» TVR-ene på 80-tallet.
– Jeg har eid mine TVR-er, sier Mulholland, – og jeg er stolt over å tenke tilbake på de mange frekke prosjektene vi jobbet sammen om, i sin tid.
Mulholland drev i mange år et selskap som het EPM som først og fremst ble kjent som produsent av karbonfiber-biter til produkter som satte ekstra høye krav til ytelse og presisjon.
For eksempel til Formel 1-teamene.
Men nå er det altså bil det dreier seg om. Og da er det også TVR-erfaringene som skal brukes.
– Dette blir en bil som rendyrker sportsbilegenskapene. Det skal først og fremst dreie seg om kjøreopplevelsene.
Oppskriften er derfor selvfølgelig grei: Mye motor foran, bakhjulsdrift, manuell girkasse, to seter og ganske sexy design.
Skal man tro ham er det vel ikke noe mer sexy her i verden enn hekken på en gammel TVR. Hekken på den nye Legend 480 er i hvert fall ren TVR.
Fronten er heller ikke langt unna verken Sagaris eller Tuscan, men går vi lenger bakover på bilen er vi vel egentlig helt tilbake til 60-tallet Griffith.
Her er det imidlertid ikke snakk om at noen har rappa noen styling-idéer. Legend er nemlig tegnet av Damian McTaggert, mannen som har tegnet så mange TVR i sin tid (helt opp til Tuscan). Så her er vi antakelig tilbake på hvordan en Wheeler/McTaggert-TVR ville sett ut i dag.
Det antydes at det er tre modeller til på gang og noen planer for elektrifisering. Dessuten fortelles vi at de første bilene skal leveres september/oktober og at vi blir bedt om å sørge for en ryddig kø!
Noen pris blir ikke gitt, med mindre man går inn på Linked-profilen hans. Der sier han 90.000 (pund regner jeg med), men at han også vil ha ti debutant-modeller som vil bli dyrere – 130K.
Dessuten lover han alle muligheter for å bygge «din spesielle modell» til en bekjent som vil ha det gule feltet (som du ser på bildene) rosa.
– Pink it is, svarer han, – I’ll send you the order confirmation.