-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Norsk firma med digital 3D bilreklamefilm
Over hundre regissører, produsenter og reklamefolk måtte avvises i døren da historiens første 3D-reklamefilm ble vist på reklamemessen i Cannes i forrige uke. Filmen er en bilreklame for Mitsubishi Outlander og er laget av det bergensbaserte produksjonsselskapet BUG og MK Bergen Reklamebyrå for Mitsubishi-importøren MMC Norge.

- Digital 3D regnes som det neste store skrittet innen kinoteknikk, og brillene med et rødt og et grønt glass som man brukte for å se 3D-film før i tiden, er havnet på historiens skraphaug. Filmer som Chicken Little (Lille Kylling) har allerede blitt vist i det nye formatet, og både Titanic-regissøren James Camerons neste film og gamle filmer som Star Wars og Ringenes Herre vil bli vist i digital 3D på kinoer innen få år, sier Patrick von Sychowski fra Unique Digital, som var konferansier under seminaret.
Outlander-filmen hadde premiere på SAWA (Screen Advertising World Association)-seminaret The Best Ideas Come From Cinema - In 3D. Arrangementet er en del av Cannes Lions, verdens mest prestisjefylte reklamekonferanse og reklamefestival, der reklamer fra hele verden konkurrerer hvert år.
Mitsubishis norske reklamebyrå MK Bergen kontaktet BUG for å skape en innovativ og visuelt imponerende kampanje for Mitsubishis nye bilserie, og falt umiddelbart for muligheten til å ha den første reklamen som er blitt vist i digital 3D på kino.
- Vi er svært fornøyde med arbeidet BUG har gjort med den nye generasjonen Mitsubishibiler. Filmen får frem Mitsubishi Outlanders design og kvaliteter på en fin måte - i sitt rette miljø. Vi er også stolte over at dette vil bli den første reklamen noensinne som blir vist i digital 3D, sier Svein Roger Selle i MK Bergen.
Reklamefilmen vises for tiden på norsk TV i vanlig TV-format (2D). Reklamefilmen inneholder en 360-graders visning av den nye Outlander modellen. Til tross for den foto-realistiske looken ble bilen skapt fra bunnen av med CG (Data Grafikk) og digital animasjon i BUGs studio og hovedkvarter i Bergen. Tilsvarende filmer vises også for modellene Colt, L200 og Grandis.
- Responsen på filmene som vises på TV har vært meget god, og vi gleder oss også over 3D-versjonen, sier Bernt G. Jessen, Adm. Dir i Mitsubishi Motors Norge.
- Å skape denne reklamefilmen var en svært kreativ utfordring, og senere å formattere den stereoskopisk var en enorm teknisk prestasjon, men vi er utrolig stolte over resultatet, kommenterte daglig leder i BUG, Thomas Berland. Han håper at Mitsubishi også vil delta i visningen av reklamen i digital 3D i de kinoer som deltar i NORDIC-prosjektet (NORways Digital Interoperability in Cinemas) sammen med en fremtidig 3D langfilm.
NORDIC-prosjektet er Europas største digitale kinoforsøk akkurat nå, der et dusin norske kinosaler tester digitalt kinoutstyr og filmer i digitalt format fra Hollywood-studioene. Reklamen spilles av på utstyr fra Dolby og projiseres fra en 2K DLP kinoprojektor fra Barco, og kan sees ved å bruke spesielle briller laget av NuVision.