-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vil inflasjonsjustere vrakpanten
Antall skrotede biler går ned. Det ønsker Autoretur å motvirke ved å inflasjonsjustere vrakpanten.

For første gang på fem år var det i fjor mindre enn 100 000 biler som ble vraket. Siden gjennomsnittlig levealder på norske biler er ca 19 år, er det rekordlave nybilsalget på tidlig 90-tallet den viktigste årsaken til nedgangen i skrotningen. Autoretur AS, som er Norges eneste returselskap for kasserte kjøretøy, tror at inflasjonsjustering av vrakpanten kan bidra til at flere bilvrak forsvinner fra norske veier.
I 2007 ble 99 850 biler vraket mot pant i Norge. Dette er en nedgang på 5,2 prosent sammenlignet med året før. Autoretur, som har ansvar for innsamlingen av bilvrak i Norge, forteller at nedgang var forventet.
- Den viktigste årsaken til at det i fjor ble vraket færre biler var det rekordlave bilsalget tidlig på 90-tallet, sier daglig leder i Autoretur AS, Erik Andresen.
- Da ble det kun solgt rundt 60 000 nye biler mot normalt ca 110 000 biler. Ettersom gjennomsnittlig skrotningstid i Norge i 2007 var ca 19 år, forventet vi en nedgang i antallet vrakede biler i 2007.
Autoretur AS tror en inflasjonsjustering av vrakpanten kan bidra til å senke skrotningstiden i Norge og viser til at vrakpanten har stått stille siden 1999.
- Vi tror ikke det er bra verken for miljøet eller trafikksikkerheten at det finnes så mange gamle biler på norske veier, og den beste måten å få dem vekk på er gjennom å inflasjonsjustere vrakpanten som har ståtte stille i 9 år, sier Andresen. Kombinert med en forhøyet vrakpant på biler uten katalysator, tror vi et slikt tiltak vil bidra til å redusere skrotningstiden for bilvrakene betydelig, avslutter Andresen.