-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Xpeng dobler modellutvalget
Snart starter salget av Xpengs andre modell utenfor Kinas grenser, og Norge blir første land ut i Europa.
Selv om prisene foreløpig ikke er klare, blir det snart mulig å prøvekjøre den lekre sedanen Xpeng P7 på norsk jord. De som er først ute med sin bestilling vil ifølge importøren få sin nye bil levert innen årets utløp.
Det er ganske nøyaktig et år siden vi skrev om denne modellen første gang.
– Dette har vi gledet oss til lenge! Endelig er vi klare til å lansere Xpeng P7 i Norge, som første land i Europa. Bilen er en av verdens mest høyteknologiske og overgår det meste annet på markedet, sier Espen Strømme, daglig leder i Zero Emission Mobility.
– Det flotte designet, den lange rekkevidden og den komfortable kjøreopplevelsen tror vi vil sørge for at dette blir en populær bil på det norske markedet.
Les også: Her er teknologi du ikke finner i andre biler
Zero Emission Mobility er den norske importøren som er ansvarlig for Xpeng i Norge. For mindre enn et år siden ble den første Xpeng-modellen, Xpeng G3, lansert. Siden lanseringen av G3 har også antall henvendelser om P7 vært veldig høy fra interesserte kunder.
Nykommeren P7 er klargjort for autonom kjøring. Totalt er bilen utstyrt med 31 sensorer, hvorav 14 kameraer, 12 ultrasoniske sensorer og 5 millimeter bølge-radarer, som oppdager og fanger omgivelsene på en ny måte.
P7 er utstyrt med XPILOT 2.5, som er Xpengs egen førerassistent og omtalt som en av verdens mest avanserte. I likhet med G3, drives teknologien i P7 av selskapets eget operativsystem Xmart OS.
Operativsystemet sikrer at bilen oppdaterer seg selv med nettbaserte oppdateringer (OTA) gjennom hele bilens levetid. Dermed kan den kontinuerlig oppgraderes og bli enda smartere og mer selvkjørende i takt med at infrastruktur, lovverk og programvare utvikles.
– Vi har jobbet lenge med fabrikken for å velge de riktige modellene og spesifikasjonene tilpasset norske forhold, sier Strømme.
– Med P7 får vi en større bredde i modellutvalget, og kan tilby kundene våre en romslig, sportslig og særdeles komfortabel bil. Det norske markedet driver elbilutviklingen globalt, og det har det vært viktig for oss å lytte til kundene våre. Vi har derfor gått grundig til verks for å bruke erfaringer og tilbakemeldinger for å bli klare til lansering i Norge.
Norgeslanseringen av den nye modellen markerer også en milepæl for det kinesiske selskapets internasjonale satsing. Norge er første land utenfor Kina hvor Xpengs biler er tilgjengelige. I løpet av året vil selskapet etablere seg i flere land i Europa.