-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volumselger på gang hos Polestar
Forrige uke viste de det elegante O2-konseptet, og i løpet av året skal en stor SUV debutere. Men her tester Polestar ut en ny modell som kan bli volumselger i Norge.
Under den tykke kamuflasjen skjuler det seg nemlig en ny modell med betegnelse Polestar 4 – en mellomstor SUV som skal utfordre modeller som Audi e-tron, BMW iX og den kommende elbilutgaven av Porsche Macan.
Testbilen som her ruller på spanske veier er en bastard med elementer fra både Volvo XC40 og Polestar 2, men vi ser den har fått akselavstanden strukket betydelig siden den blir ren elbil.
Bilen er utstyrt med store hjul og solide bremseskiver, nok et tegn på at det er kommende Macan EV som skal utfordres.
Svenske Auto Motor & Sport antar bilen er basert på Volvos SPA2-plattform, og hevder den samme skal benyttes for XC90-etstatteren som trolig skal hete Embla. Dette er ingen ren elbilplattform, men den er likevel anvendelig.
Mer sannsynlig er det nok at Geelys nye SEA-plattform tas i bruk, med mulighet for lang rekkevidde og lynlading.
Polestar-sjef Thomas Ingenlath har uttalt at Polestar 4 blir en moderne versjon av Volvo C40, men med bedre aerodynamikk og mer minimalistisk design.
Fikk du med deg den vakre konseptbilen O2?
Firehjulsdrift er en selvfølge, men for å tilby et rimeligere alternativ kan det tenkes Polestar også lanserer en modell med tohjulsdrift, slik de nylig gjorde med Polestar 2.