-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Neste generasjon Polo
Her er en tidlig utgave av neste generasjon Polo. Interiørkvalitet og teknologi skal friste nye kunder.
Golf er ubestridt ener, mens Polo i en årrekke har knivet med Clio og Fiesta om de andre pallplassene når man kårer Europas mest solgte bilmodeller.
Volkswagen er livredd for å gjøre noe feil når de fornyer disse viktige volummodellene, og derfor ser de ganske like ut fra generasjon til generasjon. Men selv om designen går sakte fremover, er det som ikke er synlig fra utsiden mer revolusjonerende.
Dagens Polo kom på markedet i 2010, så selv om den fikk en omfattende facelift for et par år siden nærmer den seg ubønnhørlig et generasjonsskifte. Det kommer i 2017, trolig mot slutten av året.
Noen måneder før det lanserer Ford en oppdatert Fiesta som Polo skal får bryne seg på. Som Ford fokuserer også Volkswagen på interiørkvalitet og teknologi for å tiltrekke seg en ny generasjon kunder.
Tøft konkurranse
Likevel er det begrenset hvor påkostet en bil i dette ekstremt konkurranseutsatte segmentet kan være for å tjene penger. Mens Ford har Ka+ som sitt rimeligste alternativ, er det Polo som har den rollen hos Volkswagen.
Neste Polo skal bygges på en variant av MQB-plattformen som kalles A0 og som er mindre fleksibel enn den vanlige plattformen.
MQB A0 skal brukes til de minste bilene i VW-familien, Polo, Audi A1, Seat Ibiza og Skoda Fabia samt fremtidige «SUV»-varianter av disse. Alle får den samme akselavstanden.
Fleksibilitet
For Polos vedkommende gir det gode muligheter til større fleksibilitet og mer bakseteplass siden den nye akselavstanden på ca. 256 cm blir 90 mm lengre enn dagens. Kortere overheng foran og bak skal sørge for at totallengden forblir på rundt fire meter.
Motorutvalget vil i hovedsak bestå av turbomatede, 3-sylindrede 1,0-litere, med effekt på 100 og 115 hk, men minste alternativ blir en 75-hester uten turbo.
Dagens 1,4-liter for bensin og 1,6-liter for diesel blir erstattet med nye 1,5-litere. Bensinmotorene med 140 eller 160 hk, og dieselalternativene med 90, 110 eller 130 hk. En «mild hybrid» kan også bli et alternativ.
Neste generasjon Polo debuterer sannsynligvis i Genève våren 2017 før den kommer på markedet mot slutten av året.