Saab 9-3 Anniversary
- 9-3 rød forfra
- 9-3 rød forfra

Turbinformede felger er standard på Anniversary-modellene
Turbinformede felger er standard på Anniversary-modellene
Saab 9-3 Aero cabriolet
- 9-3 Aero cab bakfra
- 9-3 Aero cab bakfra
Saab 9-3 Aero cabriolet
- 9-3 Aero cab forfra
- 9-3 Aero cab forfra
Saab 9-3 Aero
- 9-3 Aero forfra
- 9-3 Aero forfra
Saab 9-3 Aero
- 9-3 Aero bakfra
- 9-3 Aero bakfra
Saab 9-3 Anniversary
- 9-3 rød bakfra
- 9-3 rød bakfra

Saab feirer 25 turbo-år

Når Saab nå kan skryte av 25 år med turbo, må det selvsagt markeres. Nå kommer 9-3 i Anniversary utgave med raffinerte detaljer.

Publisert

Saab 9-3 Anniversary
Jubileumsmodellen som nå introduseres er basert på Saab 9-3 SE og kan leveres med valgfritt motoralternativ. Standardutstyret innbefatter karosserifarget frontspoiler, støtfanger bak og sideskjørt. Det samme settet ble opprinnelig konstruert for Aero modellene og det gir bilen bedre bakkekontakt og stabilitet ved høye hastigheter. I tillegg har Saab hentet frem nye 16-tommers aluminiumsfelger til 9-3 i anledningen jubileet. Disse har fått en utforming inspirert av turboaggregatets turbinhjul.

Interiøret i 9-3 Anniversary har fått nye setetrekk i kombinasjonen stoff/skinn i fargene grått og beige med ordet ”turbo preget inn i læret. Stoff- og fargekombinasjonen går igjen i dørene. Om ønskelig kan du velge helt skinninteriør i stedet for stoff/skinn. For å understreke det sportslige inntrykket er instrumentpanelet utført i kullfiber.

Saab 9-3 Aero
Saab 9-3 Aero fikk en ansiktsløfting for et år siden, noe som vil være kjent for Bilnorges faste lesere (se link til artikkelen Mye nytt fra Trollhätten). Aero-versjonen med 205 hester får nå også instrumentpanel i kullfiber og ordet ”turbo preget inn i det originale skinninteriøret.

Samtlige 9-3 modeller tilbys fra høsten 2001 i to nye farger, Polar White (ikke Aero) og Hazelnut. Utgavene med 150-hesters turbomotor får dessuten en ny utveksling i gearkassa som medfører lavere forbruk.

Powered by Labrador CMS