-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny (Toyota) Sirion
I Japan har den nye lille Daihatsu, Boon heter den der, vært i salg i to måneder nå. Nå er den på vei til Europa som den nye Sirion. Dette er den første globale bilen Daihatsu har utviklet sammen med Toyota, og som de to partnerne selger parallelt.
Forholdsvis konvensjonell hele veien, men definitivt moderne av utseende, japanerne setter i hvert fall pris på oppskriften. Produksjonstakten er allerede økt fra de planlagte 10.000 pr. måned til 14.000. Men sannsynligvis er dette bare for å møte introduksjons-suksessen, for salgsmålene er ikke så høye. 1.500 biler pr måned sier Daihatsu, men føyer til at de fikk 4.000 bestillinger den måneden bilen var på markedet.
Resten er det Toyota som står for, for dette er den første fellesbilen (bortsett fra en perifer Asia-minibuss som faktisk bruker Citroën-navnet Xenia) som er utviklet parallelt av Daihatsu og Toyota (som eier litt over 50 prosent av lillebror). Toyota snakker om 7.000 biler pr. måned og sier at de fikk 25.000 ordrer for bilen i juni. Men Toyota forsikrer samtidig om at det ikke finnes planer om å bringe deres bil – den heter forresten Passo hjemme – til Europa.
Daihatsu på sin side sier at den kommer til å dukke opp i løpet av høsten, da er det med andre ord sannsynlig at den vil stå i Paris. De sier også at den vil få et annet navn her, og da er det vel ikke urimelig å regne med at det blir Sirion – med mindre de ditcher dette symbolet på en tregt-selgende (færre enn 1.500 enheter i Europa så langt i år) småbil-konkurrent og går på offensiven.