-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Hyundai med to til Detroit
Hyundai har varslet de 6.500 journalistene som skal til Detroit om at de må hvesse blyantene og tørke av pennene: koreaneren kommer nemlig med to nyheter.
Nyhet nummer én er produksjonslinket. Det skal nemlig lanseres en ny oversjøisk Santa Fe. Den forrige ble lansert på Seoul-utstillingen sommeren 1999 etter å ha vært lansert på Detroit-utstillingen i januar 1999. (Spør ikke meg, jeg skjønner det ikke jeg heller.) Om den nye, akkurat som den forrige, også er designet hos Hyundai i USA aner jeg ikke, og jeg vet heller ikke riktig hva oversjøisk betyr. Er den oversjøisk i forhold til Korea, slik at vi snakker om en USA-utgave? Eller er den oversjøisk i forhold til USA slik at det blir en Europa-utgave?
Vår egen Knut Moberg vil selvfølgelig klare opp dette store mysteriet når han rapporterer hjem fra Detroit (om ikke før).
Nytt konsept
Den andre nyheten er HCD9. HCD betyr som regel Hyundai California Design – navnet på designsentret de har i Fountain Valley, men noen ganger blir det påstått at det betyr Human Concept Design - hvilket høres ganske sprøtt ut.
Spesielt gjaldt det HCD8 fra Detroit i 2004 – altså for to år siden – som vel er en av de hesligste konseptbiler noensinne. Og hvis den da attpåtil var et Human Concept Design, da vil jeg gjerne melde meg inn i en annen dyreart. Snarest!
Årets HCD ser imidlertid ikke så gal ut. Den har åpenbart litt å gjøre med Neos III som ble vist i Tokyo, og dessuten har HCD9 fått et eget navn. Talus, skal den hete.
Hva skal vi kalle oppskriften? Nok en visjon om SUVens fremtid?