-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Aston blåser liv i Rapide
Rapide er et klassisk navn i Aston Martin slekta. I Detroit kommer det en ny Rapide, 4-dørs Panamera-knuser og produksjonsklar om 36 måneder.
OPPDATERT MED NYE BILDER 10/1-06
Akkurat dette med å rappe gode ideer begynner å bli en gøyal virksomhet. Først fortalte Peugeot at nå skulle de lage en dieseldrevet Le Mans vinner som skulle være klar neste år. Dermed poppet Audi opp med sin, som skal vinne i år.
Så fortalte Porsche at de skal bygge sin fire-dørs Panamera, den skal være klar i 2009. Og nå dukker jommen Aston Martin opp med sin Panamera-utfordrer, fire-dørs og et greit og fleksibelt resultat av Astons nye H/V (horisontal/vertikal) arkitektur-filsosofi. Og den kan være klar i løpet av 2007!
I klartekst vil forresten H/V tankegangen si at bilene er tegnet slik at det er ganske enkelt å utvide dem i alle retninger, for eksempel ved å plusse på akselavstanden.
I forhold til DB9 har denne prototypen fått nesten 30 centimeter lenger akselavstand, noe som gir plass til to personer bak – eller mer enn 600 liters bagasjeplass med baksetene slått ned. Drivlinjen er kjent, 480 hester fra 12 sylindere på til sammen seks liter som drar gjennom en seks-trinns kasse i bakakselen.
Navn med røtter
Så var det navnet da. Den første Rapide satt på en Lagonda, søstermerket til Aston Martin, som debuterte i London i 1961. En ganske heslig bil med Touring-bygget karosseri som ikke varte lenger enn til 1964. Deretter dukket det opp en Zagato-designet RapideZ som prototype i Geneve og Torino i 1988. Ikke noe mer ble hørt om den.
Men alt dette er så lenge siden at navnet fremkaller sikkert ikke negative vibber nå. Og i sammenlikning med CLS, eller Continental Flying Spur eller Panamera, er da faktisk Rapide et ganske bra navn?