-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Desperat jakt etter en hit
Detroit (BilNorge.no) – De tre store amerikanske bilprodusentene er på desperat jakt etter én, eller helst et par, nye modeller som amerikanerne vil elske. Da innbyggerne søndag morgen våknet, var hovedoppslaget i Detroit News og Free Press en beskrivelse av den kampen de tre store - GM, Ford og Chrysler nå går igjennom for å få en suksess.
Ironisk nok bruker Chrysler en av stjernene i TV-sukessen Desperat Housewives når de lanserer sin nye Imperial med grill nærmest kopiert fra Rolls Royse. En skikkelig amerikaner med enorme motorer og i slekt med Chrysler 300C. Mange betviler om dette er modellen som kan redde amerikansk bilindustri og få kundene til å snu opp fra å kjøpe japansk til å kjøpe amerikansk igjen.
Når bilutstillingen i dag åpner portene i Detroit, er tallene klare. Ford og GM hadde i fjorårets første 9 måneder et tap på utrolige 6 milliarder dollars, eller 42 milliarder kroner. Men de gir ikke opp. GM skal ta igjen det forspranget Toyota har på hybrid. De vil i Detroit vise flere modeller med hybrid drivlinje, og det nye er at det denne gangen er biler som skal i produksjon.
GM vil ta opp kampen med Prius og Honda Civic hybrid. GM vil lansere to SUVer med kombinasjonen gass og elektrisk drift - Saturn Vue Green Line samt en versjon av Chevy Tahoe. Motorsystemene er utviklet i et samarbeid mellom GM, DaimlerChrysler og BMW.
Ford vil komme med 12 hybridbiler, og ledelsen i både GM og Ford har gitt klar beskjed at de nå ønsker å sette seg i førerstolen når det gjelder utvikling av biler med hybrid drift. Og de påstår at kundene vil bli overrasket når de får se hva de må betale for bilene. Hybridbiler vil ikke koste mer enn biler med bensinmotor. I USA er det nesten ikke salg av biler med dieselmotor.