-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Lexus topper med nytt flaggskip
Få klarer å fornye hele familien i løpet av et år, men det er Lexus i ferd med å gjøre når de i dag har avduket sin nye LS 460. Før høsten er den på plass i amerikanske salgslokaler som 2007-modell.
Vi fikk noen hint om linjene gjennom konseptbilen LF-Sh tidligere i høst. Og noen er kanskje skuffet over at produksjonsbilen ikke fikk den hybride drivlinjen konseptbilen hadde. Men skuffelsen varer neppe lenge, for ved påsketider lanseres hybridutgaven med betegnelse LS 600h på bilutstillingen i New York.
Dessuten har LS 460 krefter nok til å dekke behovet for de fleste. Den nye 4,6-liters V8-motoren yter 380 hk og har et maks dreiemoment på 500 Nm. Det setter den i stand til å sprinte fra stillestående til 60 mph (96 km/t) i løpet av 5,5 sekunder.
8 trinn og lang
Kreftene leveres til bakhjulene via en 8-trinns automatkasse. Et trinn mer enn Mercedes 7GTronic, neppe tilfeldig. Multilink hjulopphengningen er perfeksjonert for å gi bedre veiegenskaper enn forgjengeren. Og selvsagt er luksusbilen utstyrt med moderne elektronikk på sikkerhetsfronten – VDIM er betegnelsen Lexus bruker på sitt avanserte stabilitetssystem (Vehicle Dynamics Integrated Management).
Nytt i denne generasjonen Lexus LS er muligheten for å få kjøpt den med lang akselavstand. Da heter den LS 460L og har plass til fire personer i hvert sitt elektrisk styrte individuelle sete med klimastyring og massasjemuligheter. 12 centimeter skiller det på akselavstanden mellom den lange som måler 309 cm og den korte. Det samme gjelder den totale lengden som er 5,15 m på den lange og 5,03 på den korte. Begge er for øvrig 1,87 m brede og 1,48 m høye.
L-finesse er navnet på designspråket som vi fra tidligere kjenner via nye IS- og GS-modeller. Dermed har Lexus fått på plass det siste elementet slik at de kan gå til frontalangrep på sine tyske og britiske konkurrenter.