-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
C30 i eksklusivt selskap
Detroit (BilNorge.no) – Audi har fått et gedigent volumløft etter at de lanserte sin A3 SportBack. Vil Volvo oppleve det samme når de lanserer sin C30 til høsten? Vi har sett på konseptutgaven i Detroit.
Først var det stor fest i Detroit der Volvo C30 ble presentert for et tusentall journalister og mange Volvo-ansatte. Og selskapet var eksklusivt. Volvo delte scenen og salen med Aston Martin og Jaguar. Moderselskapet Ford måtte holde seg pent i bakgrunnen. Til tross for at Detroit er Fords hjemby, fikk de tre eksklusive merkene lov å ha presentasjon alene.
Det var taler og bilder – skryt og nøye planlagte superlativer. TV-fotografer, blitzer og beundrende blikk. Og det skal noe til å vekke oppsikt når Aston Martin ruller ut sin første bil med fire dører. Men Volvo sto til 18 i stil. For sin presentasjon.
Golf-utfordrer?
Volvos norske PR-sjef Tore Løvig har i en time trippet rundt på Volvo-standen og speidet etter den nye C30. Han mener bilen blir spennende – men når vi nevner at noen omtaler den som en Golf-konkurrent, fnyser Løvig:
- Nei, nei og atter nei, sier han. Nevn heller Audi A3, BMW 1-serien eller Mercedes C-Klasse.
- Eksklusiv?
- På en måte – men husk at bilen som vises her er ikke helt ferdig. Det er fortsatt en design modell.
- Kommer den med fem dører?
- Ikke etter det jeg vet.
- Og Volvo sier bilen kommer til Norge mot slutten av året?
- Ja, tidsplanen bør holde.
Ingen livredder
Svenske journalister viser stor interesse for den nye Volvo. Det skulle bare mangle. Og de fleste jeg snakker med sier at C30 er neppe bilen som skal sørge for Volvos fremtid. Til det er bilen for spesiell. For mye lik Helgenen-bilen Volvo P1800 – som ikke akkurat ble noen bil for folkhemmet
Det blir nok heller ikke Volvo C30.
Volvo elsker å leke med de store – Audi, BMW og Mercedes.
Det vil C30 også gjøre.
PS! Hvis du tror det er enkelt å buksere en konseptbil inn til scenen i en trang utstillingshall med masse mennesker, så ta en titt på nedenstående bilder.