-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Fornyet bestselger, også hybrid
Det går ikke upåaktet hen når Toyota fornyer sin bestselger på personbilfronten i USA. Men Europa må vær så god klare seg uten Camry. Så forskjellig er smaken.
Gjennom en årrekke har Camry toppet personbilsalget i USA, på samme måte som Fords F-serie har vært bestselger blant truckene. 10 millioner Camry er produsert siden den første gang så dagens lys i 1983. Av disse har 65 % blitt solgt i Statene mens resten er fordelt på 104 andre land.
For kjedelig
Da sjette generasjon Camry nå ble lansert i Detroit, fikk de som bivånet seansen møte mer moderne linjer og en bil som har fått løftet sine kjøreegenskaper. Likevel er du ikke i tvil om at den fortsatt er en Camry.
- Amerikanerne er glade i sine Camryer, og selv om bilene har høy annenhåndsverdi, forblir mange av dem i slekta også etter at en nyere familiebil er innkjøpt. Mange synes at dagens Camry er litt for mye pappas bil eller smør og brød – ikke spennende nok. Det vil vi nå rette på, sa Toyotas talsmann da nykommeren ble vist.
God økonomi
Tre motoralternativer blir nå tilgjengelige. Innstegmodellen har den velkjente 2,4-liters fireren som yter 156 hk. Alternativene er en ny 3,5-liters V6 på 268 hk og en helt ny hybridmodell. Den yter 192 hester fra en kombinasjon av en 2,4-liters bensinmotor (147 hk) og elmotorer. Til sammen gir dette de samme ytelsene som dagens V6-motor med vesentlig reduksjon av forbruk og utslipp.
Interessen for hybridbiler er meget høy i USA for tiden, så trolig er dette en fornuftig investering for de som vil ha høyest mulig innbyttepris om 2-3 år.
Flere på gang
På Chicago-utstillingen som går av stabelen om noen uker, vil Camry også vises i Lexus-utgave. Da heter den ES med et tall bak. Og når vi først snakker om Chicago, kan vi jo nevne at de der også viser andre generasjon av sin Tundra truck. Godt vi har noe å se frem til.