-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Mer diesel fra Subaru
Subaru har fått mange positive omtaler av sin nye diesel boxermotor – blant annet av oss. Snart kommer motoren i flere Subaru-modeller.
Boxer
Det unike med Subarus dieselmotor, en boxer-konstruksjonen hvor sylindrene sitter horisontalt i stedet for vertikalt eller diagonalt. Dermed oppnår man mindre vibrasjoner og derigjennom en stillere motorgange.
Vi har allerede latt oss imponere av denne motoren i Outback og Legacy, men volumet blir nok vesentlig større når den etter Paris-utstillingen også skal tilbys i kombinasjon med Forester og Impreza.
LES OGSÅ Takk for japansk galskap
Renere
Motoren har innebygd vedlikeholdsfritt partikkelfilter og er koblet til en nyutviklet 6-trinns manuell gearkasse. Kreftene fordeles til alle fire hjul via Subarus velprøvde AWD-system.
I en Forester yter motoren 147 hk og har et CO2-utslipp på 167 g/km – hvilket er respektabelt for en SUV i denne klassen.
Når den monteres i en Impreza, øker hk-antallet til 150 mens CO2-utslippet reduseres til 152 g/km. Begge bilene har et maks dreiemoment på 350 Nm i området 1800 – 2400 omdreininger.
Andre godbiter som kan beskues hos Subaru i Paris, er de elektrisk drevne konsptbilene, R1e og G4e. Sistnevnte representerer neste generasjon elbil med en rekkevidde på 200 km takket være lette litium-ion batterier med høy kapasitet.