-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
IndyCycle
Jeg har jo lovet dere kit-cars, og stort kitere enn dette kan det vel vanskelig bli? Enkelt beskrevet er dette en slags brynje du fester motorsykkelen din i. Men siden denne brynjen allerede har to forhjul, skrur du av ditt, og dermed har du en trehjuling.
For når man dukker ned i denne konstruksjonen ser man tydelig at det er tatt hensyn til de dynamiske egenskapene. Årsaken er åpenbar: mannen bak prosjektet heter Jim Musser og de av dere (begge to) som også har lest Race Car Vehicle Dynamics av Bill og Doug Milliken, vil ha møtt ham der Chevrolets R&D-avdeling var meget aktiv med racing. Hvilket også betyr at han var inne da Chaparral herjet i Europa på 60-tallet. Musser er en fremtredende elev av Penn State Universitet, der han har vært hedret for sine bidrag til bilindustrien.
Og akkurat der var det nok ikke IndyCycle de tenkte på, for den er egentlig ganske frivol i forhold til det andre arbeidet han har gjort (ta forresten med at han var topp teknisk sjef hos lastebilfabrikken White også – så vi kan trygt snakke om bred erfaring).
Men ideen er altså at du med minimalt arbeid kobler to ekstra forhjul pluss antydningen til et karosseri, til motorsykkelen din. Arbeidet som må gjøres er såpass marginalt at dersom du vil ut og kjøre på to igjen til helgen, så skal ikke det koste deg meget arbeid.
Byggesettet er først og fremst beregnet på Kawas ZRX-modeller, men det kreves ikke mye for å få andre sykler inn i sloten. Begrensningen i forhold til andre tre-hjulinger er ikke at her må du ha passasjeren bak deg. Du kan ikke ha med noen passasjer i det hele tatt. Den ekstra vekten bak vil forskyve tyngdepunktet såpass mye at mesteparten av moroa ville bli borte, sier Musser – og da tror vi på det.
En fyr som bygde racerbiler tidlig på 60-tallet kan jo ikke være noen ungdom lenger, men hør nå hva hans siste idéer er:
- Ta en standard-maskin og sette hastighetsrekorder for trehjulinger fra 1 til 12 timer.
- Sette en hastighetsrekord ved kryssing av hele Nord Amerika i en trehjuling.
- Dra i gang en egen racing-serie for IndyCycle. Regelverk og spesifikasjoner er klare.
- Si ja takk til en invitasjon for å vise maskinen frem på Isle of Man TT-løpet neste år.
- Bygge en gateversjon med racing-spesifikasjoner, der donor-sykkelen skal være en Hayabusa!
Det høres ut som man kan ha det ganske utadvendt selv om man ikke jobber med racing hos Chevrolet.