-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Pagani vil knuse Ferrari - igjen
Det er mulig at det er en finanskrise der ute, men Pagani jobber videre med en helt ny Zonda F. Det blir den første virkelige oppdateringen i bilens tiårige historie.
Det var overraskende selv for våre erfarne spionfotografer i Carparazzi at de skulle møte på neste generasjon Zonda F, mer eller mindre umaskert.
Forfra kan man tydelig se at nye Zonda har fått et annet uttrykk. Den har fått et betydelig større gap – alt for å kunne svelge unna enda mer luft.
Også bak har man redesignet sidepanelene for å forbedre luftstrømmen. Diffuseren bak har blitt redesignet og scoopet som stikker opp over motoren er også helt nytt.
Sitter godt
Bilen vi har bilder av ruller på massive 335/30/ZR20 Pirelli P Zero Rosso bak, og 255/35/ZR19 foran.
Innenfor felgene kan vi skimte noen enorme karbonskiver som en del av de keramiske bremsene.
Innvendig har det ikke skjedd all verden, men en titt inn viser at det sitter et Zonda F-skilt over flere av knappene.
Gearspaken er også ny, men det kan enda skje mye før bilen settes i produksjon.
V8 eller V12?
Så langt er det en hemmelighet hva som kommer til å sitte under motordekslet, men rykter sier at det vil være samme motor som sitter i McLaren SLR 722. Det betyr en 5,4 liters kompressormatet motor fra Mercedes.
LES MER OM SLR 722 HER
Et annet alternativ kan være den tolvsylindrede biturbomotoren som nylig debuterte i Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series.
Uansett vil det bli et sted mellom 600 og 700 hestekrefter – noe som bør bety at 0 til 100 går på under 3,5 sekunder mens man stadig jobber for å nå en toppfart på opp mot 350 kilometer i timen.
2009
Bilen blir først og fremst laget for USA og skal etter planen lanseres mot slutten av 2009.
Prisen er på ingen måte klar, men regn med godt over 5,5 millioner norske kroner pluss avgifter.
Til tross for den tidligere omtalte finanskrisen sier kilder i Pagani at de regner med å øke produksjonen for å tilfredsstille etterspørselen.
LES OM PAGANI I VÅR MERKEHISTORIE