-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Pagani vil knuse Ferrari - igjen
Det er mulig at det er en finanskrise der ute, men Pagani jobber videre med en helt ny Zonda F. Det blir den første virkelige oppdateringen i bilens tiårige historie.
Det var overraskende selv for våre erfarne spionfotografer i Carparazzi at de skulle møte på neste generasjon Zonda F, mer eller mindre umaskert.
Forfra kan man tydelig se at nye Zonda har fått et annet uttrykk. Den har fått et betydelig større gap – alt for å kunne svelge unna enda mer luft.
Også bak har man redesignet sidepanelene for å forbedre luftstrømmen. Diffuseren bak har blitt redesignet og scoopet som stikker opp over motoren er også helt nytt.
Sitter godt
Bilen vi har bilder av ruller på massive 335/30/ZR20 Pirelli P Zero Rosso bak, og 255/35/ZR19 foran.
Innenfor felgene kan vi skimte noen enorme karbonskiver som en del av de keramiske bremsene.
Innvendig har det ikke skjedd all verden, men en titt inn viser at det sitter et Zonda F-skilt over flere av knappene.
Gearspaken er også ny, men det kan enda skje mye før bilen settes i produksjon.
V8 eller V12?
Så langt er det en hemmelighet hva som kommer til å sitte under motordekslet, men rykter sier at det vil være samme motor som sitter i McLaren SLR 722. Det betyr en 5,4 liters kompressormatet motor fra Mercedes.
LES MER OM SLR 722 HER
Et annet alternativ kan være den tolvsylindrede biturbomotoren som nylig debuterte i Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series.
Uansett vil det bli et sted mellom 600 og 700 hestekrefter – noe som bør bety at 0 til 100 går på under 3,5 sekunder mens man stadig jobber for å nå en toppfart på opp mot 350 kilometer i timen.
2009
Bilen blir først og fremst laget for USA og skal etter planen lanseres mot slutten av 2009.
Prisen er på ingen måte klar, men regn med godt over 5,5 millioner norske kroner pluss avgifter.
Til tross for den tidligere omtalte finanskrisen sier kilder i Pagani at de regner med å øke produksjonen for å tilfredsstille etterspørselen.
LES OM PAGANI I VÅR MERKEHISTORIE