-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gate-yacht? Fra Holland?
Jeg tror at hvis jeg skulle lansert en superbil i Monaco, hadde jeg ikke kalt den Bewerp Savage Revale Roadyacht GTS. Men den vakte oppsikt.
Men hva er dette? En firedørs Pagani Zonda fra helvete? Skaperne, to unge nederlandske studenter - Emile Pop og Justin de Boer - hevder at det de har gjort, er å bygge verdens eneste åpne firedørs superbil.
Det er mulig de har helt rett, men da må det også være lov å spørre hvorfor. Spesielt fordi den tross alt tar seg litt bedre ut når den foldbare hardtopen har klikket på plass (i løpet av 20 sekunder).
Det er åpenbart det eneste som tar lang tid her, for herrene forteller om en null til hundre tid på litt over tre sekunder og en toppfart på 330 km/t.
Siden det hele er bygget på en Corvette, og man bruker en kompressormatet LS7 V8-motor som avgir 670 hester, tyder disse tidene på at bilen er utsatt for en ganske radikal diett på aluminium og karbonfiber. Den høres med andre ord lett ut.
Top Marques
Bilen ble første gang presentert under Top Marques-utstillingen i Monaco, der de to skaperne sa at de skulle bygge noen eksemplarer som var priset til 340.000 dollar (av en eller annen grunn ser dollar ut til å være den mest aktuelle valutaen på dette chi-chi arrangementet).
Det som virkelig gjør denne bilen spesiell, er selvfølgelig dørene. De bak er hengslet i bakkant og alle fire dørene er av Lambo-saksetypen – ut og opp.
I denne utgaven er de imidlertid motordrevne og de utfører selskapstricks som kanskje gjør at noen syns bilen er verdt $340K. Via et spesialdesignet armbåndsur kan du nemlig gi fjernstyrt beskjed om at de skal åpne seg.
Da vil du etter en liten stund også forstå det med LandYacht, for interiøret er gitt et utvilsomt maritimt preg. De finner også en transparent plate der, slik at du kan se inn i maskinrommet.
Når du er om bord, kan du lukke dørene med en kommando på en touch screen. Du skal være temmelig gammel og rik for å synes at dette er cutting edge.
De to folkene bak bilen, forteller at de er i ferd med å bygge det første kunde-eksemplaret nå. Spørsmålet er hva som tar lengst tid - for produsenten å få bilen på hjul, eller for kunden å lære seg navnet utenat.