-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Colt ClearTec
Neste uke lanserer Mitsubishi sin Colt ClearTec i Norge. Dermed får de sin hittil gjerrigste småbil på markedet.
Mitsubishi har fått mye PR rundt sin lille i-MIEV, elbilen som har vært på Norgesbesøk i noen måneder og som på sikt blir tilgjengelig for salg her.
Nå lanserer Mitsubishi sin hittil mest miljøvennlige småbil, Colt ClearTec, med teknologi vi etter hvert har blitt kjent med fra flere produsenter.
Bilen tilbys med to alternative bensinmotorer på henholdsvis 1,1 og 1,3 liter. Begge skal klare seg med et forbruk på rundt halvliteren på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på hhv. 115 og 119 gram per kilometer.
Blant standardutstyret inngår bl.a. cruise control, multifunksjonsratt samt flere praktiske oppbevaringsrom. Rimeligste modell får en pris på kr 135.900, og enkelte av modellene har et avslag på kr 15.000 under lanseringen.
Elementer som bidrar til redusert forbruk er auto stopp/start, dekk med lav rullemotstand, optimert gearutveksling, regenerering av bremsekraft samt andre elementer.
Til sammen bidrar dette til å presse bilene under den magiske utslippsgrensen på 120 g/km. Dermed slipper man unna CO2-andelen av engangsavgiften, og i tillegg reduseres den totale avgiften med kr 500 per gram redusert utslipp.